وزارت کشور پیگیر مشکلات حوزه لوازم خانگی


وزارت کشور پیگیر مشکلات حوزه لوازم خانگی

معاون اقتصادی وزیر کشور بر پیگیری مشکلات حوزه تولید، صادرات، توزیع و واردات قانونی لوازم خانگی تاکید کرد.

وزارت کشور پیگیر مشکلات حوزه لوازم خانگیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،​ آقای بابک دین پرست در نشست هم اندیشی، بررسی و ارزیابی آخرین وضعیت تولید، صادرات، توزیع، واردات و همچنین روند قاچاق لوازم خانگی گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب، امسال را سال رونق تولید نام گذاری کردند، جایگاه تولیدکنندگان متعهد در تحقق عینی این شعار راهبردی کاملا مشخص است.
وی افزود:​ تکلیف تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و حاکمیتی هم در این خصوص و حمایت جدی و همه جانبه از تولیدکنندگان واقعی کاملاً مشخص است. شما تولیدکنندگان و کارآفرینان جایگاه ویژه‌ای در این عرصه دارید و هیچکس نمی‌تواند این جایگاه مهم شما را در شرایط حساس کنونی نادیده بگیرد.
معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه، کشور در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی قرار دارد گفت: در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله، نیرو‌های مسلح عزیز ما اعم از ارتش و سپاه و بسیج مردمی، از نظام و خاک میهن و نوامیس وطن دفاع کردند؛ اکنون هم که در جنگ تحمیلی اقتصادی به سر می‌بریم، قطعاً شما بعنوان سربازان اصلی دفاع از کشور محسوب می‌شوید و دستگاه‌های دولتی نیز موظف به حمایت کامل از شما تولیدکنندگان، بعنوان مدافعان واقعی از کشور هستند.
آقای دین پرست افزود: شاید در یک نگاه ساختاری و سنتی، وزارت کشور را یک وزارتخانه صرف امنیتی یا سیاسی بدانید، اما این وزارتخانه با نگاه توسعه‌ای وزیر محترم کشور و جایگاه حاکمیتی خود، هرجا که نیاز به ورود برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی و بهبود معیشت مردم باشد، ورود می‌کند.
وی گفت: هر جا احساس کردید که در هر دستگاهی بر خلاف ضوابط و مقررات با شما رفتار می‌شود به وزارت کشور اطلاع دهید و مطمئن باشید، با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های قانونی موضوعات را پیگیری می‌کنیم.
دین پرست خاطرنشان کرد: مشکل ثبت سفارش برای واردات مواداولیه و ملزومات مورد نیاز واحد‌های تولیدکننده لوازم خانگی، بدلیل قطع سیستم مرتبط در ایام تعطیل، به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود تا نسبت به رفع آن اقدام کنند.
وی ادامه داد: محصولی که مناسب و باکیفیت باشد مردم خود به خرید آن ترغیب می‌شوند، بهترین قاضی خود مصرف کنندگان هستند و با وجود همه مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه، باید به سمت تولید محصولات با کیفیت و رقابت‌پذیر حرکت کنیم.
معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: ارائه خدمات مناسب پس از فروش، یکی از مهم‌ترین خلا‌های موجود در سطح شرکت‌های تولید کننده داخلی و وارد کننده محصولات خارجی است که بایستی برای جلب مشتری و گسترش بازار عرضه، مورد توجه قرار گیرد
وی ادامه داد: تاکید ما استفاده از تولیدات داخل است، اما تولیدکنندگان نیز باید به سلیقه‌های مختلف توجه داشته باشند و بتواند پاسخگوی نیاز‌ها و سلایق مختلف باشند.
آقای دین پرست همچنین بر عزم جدی وزارت کشور در مبارزه با قاچاق کالا و خصوصاً قاچاق لوازم خانگی تاکید کرد و گفت: این موضوع در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد و وزیر محترم کشور نیز دستور جدی به استانداران استان‌های مبدا قاچاق برای پیگیری و برخورد جدی با این پدیده و بویژه حمل کالا‌های قاچاق توسط خودرو‌های تند رو موسوم به شوتی صادر نمودند.
وی ادامه داد: موضوع حمل و نقل رسمی کالا‌های قاچاق، بیمه شدن این کالا‌ها در داخل و اطلاع رسانی و فروش این گروه از کالا‌ها در فضای مجازی و ارسال آزادانه پیامک‌های تبلیغاتی مربوطه نیز، برای بررسی دقیق و اقدامات قاطع، به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعکس خواهد شد.
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: جمع بندی این مباحث در جلسه ویژه‌ای که در آینده نزدیک، به ریاست وزیر محترم کشور و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و نهاد‌های ذیربط از جمله وزارت اطلاعات، وزارت صمت، ناجا، سپاه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دادستانی کل کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، گمرک، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، بانک مرکزی و استانداران استان‌هایی که بیشترین حجم قاچاق کالا از آن استان‌ها انجام می‌شود برگزار خواهد مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
نشست هم اندیشی، بررسی و ارزیابی آخرین وضعیت تولید، صادرات، توزیع، واردات و روند قاچاق لوازم خانگی به کشور با حضور جمعی از تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و واردکنندگان اصلی لوازم خانگی، در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !