افزایش 8 درصدی صلح و سازش در پرونده‌های مربوط به طلاق در هشترود 


افزایش 8 درصدی صلح و سازش در پرونده‌های مربوط به طلاق در هشترود 

رئیس دادگستری شهرستان هشترود استان آذربایجان شرقی از افزایش هشت درصدی صلح و سازش در پرونده های مربوط به طلاق در این شهرستان خبر داد.

رحیم استادی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: 95 درصد درخواست‌ها در پرونده‌های طلاق که به سیستم قضایی هشترود می‌رسد از طرف زوجه است و این مسئله به خاطر عوامل مختلف از جمله کودک همسری و عدم سازش زوجین به علت واقف نبودن به امورات زندگی است.

وی اضافه کرد: اکثر پرونده های طلاق که از طرف شورای حل اختلاف به مجموعه قضایی هشترود ارجاع داده می‌شود به خاطر اعتیاد یکی از زوجین، ترک خانه از طرف مرد، ندادن نفقه، بیکاری و یا عسر و حرج است.

وی افزود: از عوامل دیگر طلاق می‌توان به آشنایی در فضای مجازی، عشق های خیابانی، ازدواج بدون تحقیق، وجود جرائم خشن در فضای بعضی از خانواده ها و داشتن روابط نامشروع هر یک از زوجین اشاره کرد.

استادی اظهار کرد: ازدواج ها باید بر مبنای تحقیق درست و سنت‌های گذشته و زیر نظر خانواده و بزرگان رخ دهند تا دوام ازدواج تا آخر عمر پایدار بماند.

وی ادامه داد: تا چند سال قبل همه پرونده های طلاق در هشترود منجر به جدایی زوجین از همدیگر می‌شد اما با تلاش قضات، کارشناسان و عوامل دادگستری امروز شاهد افزایش ثبات در خانواده ها از طریق حل مشکلات موجود هستیم و توانستیم طلاق را کاهش بدهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!