ارزش قراردادهای دانشگاه بجنورد با صنعت 40 میلیارد ریال است


ارزش قراردادهای دانشگاه بجنورد با صنعت 40 میلیارد ریال است

بجنورد- ایرنا- دانشگاه بجنورد با اجرای 88 طرح پژوهشی و تحقیقاتی تاکنون توانسته قراردادهای به ارزش 40 میلیارد ریال با بخش صنعت خراسان شمالی منعقد کند.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه بجنورد روز سه شنبه در نشست هم اندیشی دانشگاه با صنعت بر ارتباط هرچه بیشتر مراکز آموزشی، اساتید و محققان با صنایع و جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد این طرح ها در دو سال اخیر اجرایی شده است.

دکتر احمد محقر گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه دانشگاه وجود دارد که در گذشته متولیان امر تولید از آن غافل بوده اند اما هم اکنون شرایط تغییر یافته است.

وی افزود: دانشگاه ها تاکنون درون نگر بوده اند، تحصیلات و تحقیقات برای خود داشته اند و کاربرد چندانی در بخش صنعت، تولید و بخش های اجتماعی نداشتند.

وی بر استفاده از پژوهش ها و تحقیقات دانشگاه ها در صنعت و جامعه تاکید کرد و افزود: باید به منظور بالا بردن کیفیت در امور از صاحب نظران استفاده کرد و این تعامل باید وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه بجنورد بر ایجاد و گسترش رشته های کاربردی و با توجه به نیاز جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: باید دانشگاه قطعه ای از قطعات پازل جامعه باشد و مشکلات و آسیب ها را احصا و به دنبال راه کار برای رفع آن باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با بیان اینکه صنایع و دانشگاه تاکنون جدا از هم کار کرده اند گفت: این دو هیچ زمانی با هم نبودند تنها در شعار کنار هم بوده اند.

سیاوش وحدت افزود: در صنایع بزرگ کمی ارتباط بین دانشگاه و صنعت بوده است اما صنایع کوچک که از نظر آماری نیز بیشتر هستند تاکنون با دانشگاه هیچ ارتباطی نداشته اند.

وی اظهار داشت: صنایع کوچک نیز بیشتر به صورت سنتی و حتی خانواده ای فعالیت کرده اند و از دانش و ایده و طرح های نو بی بهره بوده اند.

رئیس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه بجنورد نیز با بیان اینکه این مرکز آموزش عالی ۱۷۲ عضو هیات علمی با مقطع دکتری دارد گفت: نیروی انسانی جوان و پویا از مهم ترین ظرفیت این دانشگاه است.

حسن سجادی افزود: هم اکنون ۴۰۰ دانشجوی در مقطع کارشناسی ارشد و سه هزار و ۹۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی در این مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند که می توان از این ظرفیت نیز برای تحقیق و پایان نامه و همچنین کارورزی در صنایع استفاده کرد.

وی اظهار داشت: تاکنون این دانشگاه چهار هزار و ۴۰۰ دانش آموخته تحویل جامعه داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به امکانات و تجهیزات دانشگاه اشاره ای کرد و افزود: پنج هزار متر مربع آزمایشگاه و کارگاه در این مرکز آموزش عالی وجود دارد که شامل یکهزار تجهیز آزمایشگاهی و ۵۲ آزمایشگاه و کارگاه است که صنایع و صنوف می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

در این نشست شماری از صاحبان صنایع نیز مشکلات خود را مطرح و بر ارتباط دوسویه بین دانشگاه ها و صنعت تاکید کردند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری ۳۸ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد.

این استان همچنین ۶ ناحیه صنعتی، ۹ شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی قابل واگذاری به سرمایه گذران صنعتی دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر