تدوین سند محلی توسعه مهارت در رونق اشتغال تاثیرگذار است


تدوین سند محلی توسعه مهارت در رونق اشتغال تاثیرگذار است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، گفت: تدوین سند توسعه مهارت با رویکرد محلی و منطقه ای نقش مهمی در رونق اشتغال استان دارد.

به گزارش ایسنا، سید جمیل احمدی در جلسه شورای مهارت و فناوری شهرستان سنندج که با دستور کار تدوین سند توسعه مهارت استان با رویکرد محلی و منطقه‌ای در فرمانداری سنندج برگزار شد، هدف از تدوین این سند را انطباق بیش‌ازپیش آموزش‌های مهارتی ارائه‌شده توسط این اداره کل با نیاز بازار کار و مزیت‌های نسبی هر منطقه عنوان و اظهار کرد: این سند می‌تواند به‌عنوان یک برنامه‌ریزی میان‌مدت در راستای تعامل و همگرایی دستگاه‌های اجرایی مجری ارائه آموزش‌های مهارتی در استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد .

وی با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بیان کرد: این سازمان به‌عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش‌های مهارتی غیررسمی در سطح کشور در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، تربیت نیروی متخصص و کارآمد جهت ورود به بازار کار و ارتقاء سطح مهارتی افراد شاغل در بازار کار را ازجمله اهداف این سازمان در سطح کشور برشمرد و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با رویکرد تلفیق دانش و مهارت و ایجاد نگرش کارآفرینانه سعی در تربیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جهت ورود به بازار کار را دارد .

احمدی خاطرنشان کرد: باید در تدوین سند توسعه آموزش‌های مهارتی با رویکرد محلی و منطقه‌ای در سطح استان به ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی توجه شود و مزیت‌های نسبی هر منطقه و هر شهرستان در تدوین این سند در راستای کارایی آن مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری