اجلاس «مجاهدان در غربت» برگزار می‌شود


اجلاس «مجاهدان در غربت» برگزار می‌شود

چهارمین اجلاس مجاهدان در غربت با هدف تجلیل از مجاهدت‌های «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین برگزار می‌شود.

اجلاس «مجاهدان در غربت» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، چهارمین اجلاس مجاهدان در غربت با هدف تقدیر از مقام شامخ رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران مقاومت اسلامی، ششم‌ آبان در دامغان برگزار می شود.
محمد طهرانی مقدم دبیر چهارمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت در نشست خبری با بیان اینکه نمی‌توانیم دربرابر مشکلات دیگر مسلمانان بی‌تفاوت باشیم، گفت: پیشتر فتنه اسرائیلی «از نیل تا فرات» مطرح بود و امروز آن را در قالب طرحی دیگر به نام «خاورمیانه بزرگ» بیان می‌کنند؛ پس ما اگر اقدام نمی‌کردیم باید در مرزهای خود با داعش مبارزه می‌کردیم.
وی خاطرنشان کرد: این امنیت و اقتدار نتیجه این حرکت مقاوم ماست؛ در واقع جبهه مقابله با دشمن را به سمت اصلی آن یعنی اسرائیل و حامیان طرح خاورمیانه بزرگ بردیم و اجازه ندادیم دشمن به مرزهای ما نزدیک شود و یکی از نمادهای مقاومت ما در دنیا همین توان نظامی ماست.
دبیر چهارمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت با بیان خاطره‌ای از سید حسن نصرالله در دیدار با خانواده شهید طهرانی مقدم گفت: ایشان گفته بود قبل پیروزی انقلاب؛ عناصر متدین، حزب الله و مقاومت، هیچ امید، حرکت و جنبشی نداشتند و می‌خواستند با چهارمین ارتش قدرتمند وقت دنیا یعنی اسرائیل مقابله کنند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، کالبد جدیدی به حرکت مقاومت دمیده شد.
طهرانی مقدم ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی اسرائیل به لبنان حمله کرد و تا بیروت پیش آمد؛ حافظ اسد، پادگانی نزدیک مرز لبنان در سوریه به ما داد و ما به عنوان ام القرای شیعه در دنیا مسئولیت جدیدی پیدا کردیم.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی باعث شد بسیاری از نیروهای مقاومت در کشورهای اسلامی با شیوه های مقاومت انقلاب آشنا شوند و هسته های مقاومت را در جهان اسلام توسعه دهند.

شجاعی فرد، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت

قدردانی از مجاهدان باید ترویج شود

محمدحسن شجاعی فرد عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در نشست خبری گفت: رسانه های غربی در برابر موفقیت های جبهه مقاومت ساکت هستند و ما باید قدردانی از مجاهدان را ترویج کنیم.
مسئول راهبردی اجلاس مجاهدان در غربت افزود: «جنگ فراموش شده» عنوان مقاله ای درباره جنگ ۸ ساله عراق با ایران است و در این مقاله گفته شده است چرا در جنگی که این همه طول کشید و کشته داد، رسانه‌های غربی در برابر آن سکوت کردند و این همان صنعت رسانه غربی است.
وی ادامه داد:‌ وقتی سه فرزند شیخ زکزاکی با ۴۰ نفر دیگر را کشتند خبر آن کجا منتشر شد؟ وقتی ۷۰ نفر عاشورای سال گذشته در نیجریه کشته شدند کدام رسانه اطلاع رسانی کرد؟
شجاعی فرد به نقل از شیخ زکزاکی گفت: وقتی شیخ زکزاکی برای درمان به هند رفته بود، پزشکی که در فرودگاه به استقبالش آمده بود ، عبری صحبت می‌کرد چون اسرائیلی بود و ۵۰ درصد بیمارستان هم آمریکایی است. به او گفتند حواست باشد اینجا با تو نیستند. همسرش گفت: من پیشتر تزریقات را یاد گرفته بودم و وقتی خواستند در بیمارستان به شیخ آمپول بزنند، مقاومت کردم و اجازه ندادم ،بعد خواستار این شدم از این بیمارستان برویم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با طرح این سوال که چرا راهپیمایی اربعین بایکوت می‌شود، اظهار داشت: با وجود ۳ میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین امسال، دسته ۵۰۰ نفری نیجریه ای غوغایی به پا کرده بود اما متاسفانه در رسانه‌های ما حتی انعکاس خبری نداشت.
شجاعی فرد با بیان اینکه قدردانی از مجاهدت فقط پرداختن به خانواده‌های شهدا نیست، گفت: باید از کسانی که الان در حال تلاش هستند، قدردانی کنیم ، برخی از این تلاش ها و مجاهدت‌ها، کمتر از مجاهدت جنگ و جبهه نیست.

دبیر اجرایی اجلاس "مجاهدان در غربت" گفت: اجلاس به منظور تبیین و گرامیداشت حماسه آفرینی مسلمانان یمن، بحرین، نیجریه، لبنان و کشمیر، همزمان با شب شهادت امام رضا (ع)در دامغان برگزار می‌شود.

سالاریان زاده، دبیر اجرایی اجلاس «مجاهدان در غربت»

حضور بیش از ۱۸۰ اندیشمند و فرهیخته از ۳۸ کشور در اجلاس «مجاهدان در غربت»
محمد سالاریان زاده، دبیر اجرایی اجلاس «مجاهدان در غربت» در نشست خبری گفت: این اجلاس امسال با محور تجلیل از مجاهدت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و تقدیر از مقام شامخ رزمندگان و خانواده های شهدا و ایثارگران در غربت و مقاومت اسلامی برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی اجلاس مجاهدان در غربت از حضور بیش از ۱۸۰ اندیشمند و فرهیخته از ۳۸ کشور جهان در این اجلاس خبر داد و گفت: بیداری اسلامی ملت‌ها اساس رشد، تعالی و حرکت آنان به سوی سعادت و جاودانگی است.
خانواده شیخ زکزاکی، شیخ عیسی قاسم و خانواده شهدا و جانبازان محور مقاومت اسلامی در این اجلاس حضور خواهند داشت.
سالاریان زاده درباره نشان این اجلاس که یک دست مشت کرده و یک دست باز پشت این دست است، گفت: دستی که پشت دست مشت کرده ، قرار دارد، دست حامی و رهبر و دست مشت شده هم به معنای مقاومت است، یعنی مقاومت بدون حامی و رهبری به نتیجه نخواهد رسید و باید به خوبی رهبری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟