جابجایی کالا در سیستان و بلوچستان 41 درصد رشد داشت


جابجایی کالا در سیستان و بلوچستان 41 درصد رشد داشت

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: چهار میلیون و 949 هزار تن کالا در 6 ماه نخست سالجاری در استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 41 درصدی در تناژ برخوردار است.

محمدیاسین احمدیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۱۱۴ شرکت حمل‌ونقل داخلی استان کالاهای این مدت را جابجا کرده‌اند، اظهار داشت: مواد نفتی و مصالح ساختمانی عمده کالاهای حمل شده در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم ایران در جنوب کشور و در بخش شمالی دریای عمان از موقعیت استراتژیک برخوردار است و دستیابی به آبهای آزاد بین‌المللی از طریق اقیانوس هند از مهم‌ترین ظرفیت‌های ترانزیتی این بندر اقیانوسی ایران در منطقه محسوب می شود، افزود: بیشترین حمل بار این مدت با یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۷۰۰ تن به شهرستان چابهار اختصاص داشت.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ورود ۹۴ فروند کشتی حامل کالاهای استراتژیک و تجاری به همراه فرآورده‌های نفتی به بندر چابهار خبر داد و بیان کرد: شمار کشتی‌های ورودی به این بندر مهم کشور در مدت یادشده نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۳ فروند ۴۹ درصد رشد داشته است.

احمدیان ادامه داد: یک میلیون و ۵۶۲ هزار و ۸۷۸ تن کالا در این مدت توسط کشتی‌های یادشده وارد بندر چابهار شده است که در مقایسه با سال گذشته در تناژ افزایش ۱۰۹ درصدی را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: هم اینک ۱۳۵ شرکت حمل‌ونقل داخلی در سیستان و بلوچستان مجوز فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !