160میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید درقم پرداخت شد


160میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید درقم پرداخت شد

قم-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از شهریورماه سال‌جاری تاکنون 160 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان قم پرداخت شده‌است.

محمود سیجانی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم درسالن جلسات فرمانداری بیان داشت: این تسهیلات درسه بخش صنعت، گردشگری و جهاد کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده‌است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت استان نیز بیش از ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای ۹ واحد صنعتی به مرحله جذب و پرداخت نهایی رسیده‌است.
سیجانی گفت:‌ روند معرفی پروندههای متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید با وضعیت مطلوبی در سطح استان درحال انجام است.
وی افزود: با توجه به ابلاغ با تاخیر پرداخت تسهیلات رونق تولید درسال ۹۸، باید تا پایان سال مالی امسال تمام سهم یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومانی استان از این محل جذب و به متقاضیان پرداخت شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: با پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در ۴۵ روز گذشته، قم در رتبه پنجم کشور قرار گرفته‌است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد،ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: برای تبلیغ و فرهنگ سازی در استفاده از کالای تولید داخل، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ۲ نقطه را برای نصب تابلوهای تبلیغاتی در اختیار خانه صنعت، معدن و تجارت استان قرار خواهد داد.
وی با اشاره به سیاست استان دراحداث شهرک تخصصی پوشاک در شهر کهک خاطرنشان کرد: برای ایجاد ناحیه صنعتی تولید پوشاک مشکلی از نظر زیست محیطی و آلایندگی مردم ساکن را تهدید نمی کند.
وی بیان داشت: قم یکی از چهار استان های کشور بوده که برای توسعه و استقرار صنعت پوشاک امتیاز و تسهیلات ویژه از کشور دریافت کرده‌است.
بخش و شهر کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی