برآورد 100 میلیارد ریال برای ساخت مخزن آب آشامیدنی شیروان


برآورد 100 میلیارد ریال برای ساخت مخزن آب آشامیدنی شیروان

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان گفت: برای ساخت مخزن ذخیره آب آشامیدنی شهر 57 هزار نفری شیروان 100 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود.

صمد ایزانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عملیات ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی این شهرستان بزودی در منطقه شیرکوه آغاز می شود، اظهار داشت: این طرح برای افق ۵۰ سال آینده در نظر گرفته شده که با احداث آن پایداری تامین آب بالا می رود.

وی گفت: براساس برنامه ریزهای انجام شده ساخت این مخزن ۲ سال به طول خواهد کشید که با ساخت آن، آب آشامیدنی شهر شیروان برای مدت طولانی تامین خواهد شد.

ایزانلو مجموع مخزن آب این شهر را ۱۵ هزار مترمکعب دانست و گفت: این مخزن برای جمعیت شهری ۴۰ سال پیش طراحی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان گفت: همچنین نصب انشعاب فاضلاب در این شهرستان شروع شده است و تکمیل آن به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ایزانلو با اشاره به احداث ۵ حلقه چاه آب در سال جاری افزود: هم اینک ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه آبرسانی در شهر شیروان در حال انجام است.

به گفته وی، این شهر خراسان شمالی باید ۳۸ هزار مترمکعب مخرن آب داشته باشد که هم اکنون فقط ۲۹ هزار مترمکعب مخزن دارد و در این زمینه ۱۰ هزار مترمکعب نیاز است.

شهرهای شیروان، زیارت، لوجلی و قوشخانه این شهرستان ۳۸ هزار مشترک آب دارد.

شهر شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید