فروش املاک کلیسای جامع فلورانس به مسلمانان برای ساخت مسجد


فروش املاک کلیسای جامع فلورانس به مسلمانان برای ساخت مسجد

کلیسای جامع فلورانس در حال گفتگو برای فروش هشت هزار متر مربع از املاک خود در شهرداری «سستو فیورنتینو» به جامعه اسلامی این منطقه برای ساخت یک مسجد است.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «onepeterfive»،کلیسای جامع فلورانس در حال گفتگو برای فروش هشت هزار متر مربع از املاک خود در شهرداری «سستو فیورنتینو» به جامعه اسلامی این منطقه برای ساخت یک مسجد است.

«گیسپ بتوری»،اسقف فلورانس در این باره گفت: با امضای این پروتکل ،کلیسای فلورانس به صراحت اصل آزادی مذهبی را تصدیق و تایید می کند.

وی افزود: تبدیل جامعه غربی به جوامع چند قومی ، چند فرهنگی و چند مذهبی، واقعیتی مشخص است و آینده ای اجتناب ناپذیر در این زمینه در انتظار ماست.

این اظهارات کاردینال بتوری حاکی از آن است که یک جامعه چند مذهبی بهتر از یک جامعه صرفا کاتولیک است و اینکه همه مذاهب دارای ارزشی برابر هستند.

این اظهارات و روندی که اکنون در پیش گرفته شده،نتیجه انتصاب هایی است که پاپ فرانسیس،رهبر کاتولیک های جهان ماه گذشته انجام داد.

پاپ فرانسیس در جریان مراسمی در واتیکان 13 کاردینال جدید را منصوب کرد و برنامه او برای برقراری پیوند میان ادیانی به ویژه تحکیم ارتباط میان مسیحیان و مسلمانان از جمله اولویت های پاپ برای انتخاب کاردینال های جدید بود.

وزیر خارجه واتیکان در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که روابط مسلمانان و مسیحیان از آغاز انتخاب «پاپ فرانسیس» به عنوان رهبر کاتولیک های جهان در دستور کار او بوده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !