شرایط رقابت در استرالیا بسیار سخت بود


شرایط رقابت در استرالیا بسیار سخت بود

تیرانداز زنجانی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان در استرالیا که موفق به کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو شده بود، مورد استقبال جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، «رقیه شجاعی» ورزشکار زنجانی اعزامی به رقابت‌های پاراتیراندازی قهرمانی جهان در استرالیا که موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شده بود، ظهر امروز در محل مجموعه ورزشی انقلاب زنجان مورد استقبال جمعی از مسئولان استان و اهالی ورزش زنجان قرار گرفت.

وی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه شرایط رقابت در استرالیا بسیار سخت و نفس‌گیر بود، افزود: با توجه به اینکه رقابت‌های مذکور در حکم انتخابی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بود، به همین خاطر اکثر کشورها با چند ورزشکار در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند که همین مسئله، رقابت بین ورزشکاران را سخت‌تر و نزدیک‌تر کرده بود.

این ملی‌پوش زنجانی با یادآوری اینکه همه تلاش خود را به کار می‌گیرم تا در شرایط ایده‌آل باشم، ادامه داد: یکی از شرایط کسب آمادگی، حضور در رقابت‌های متعدد و محک خوردن در بین سایر رقبا است، به همین خاطر امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم در رقابت‌های امارات و آلمان که قرار است پیش از پارالمپیک ۲۰۲۰ برگزار شود، حضور پیدا کرده و سطح آمادگی خود را ارتقا دهم.

گفتنی است، مسابقات پاراتیراندازی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ استرالیا از ۱۹ مهر با حضور ۲۸۳ ورزشکار از ۵۵ کشور آغاز شد و ۲۶ مهرماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد تا شاهد توزیع ۵۳ سهمیه پارالمپیک در این دوره از رقابت‌ها که سهم زنجان نیز یک سهمیه بود، باشیم.

رقیه شجاعی، ملی‌پوش زنجانی اعزامی به رقابت‌های پاراتیراندازی قهرمانی جهان در پنجمین روز این مسابقات و در مرحله مقدماتی ماده R2 (تفنگ ۱۰ متر ایستاده) در کلاس SH1 به مصاف حریفان جهانی خود رفت و توانست با کسب رکورد ۶۱۶.۵ در جایگاه هفتم ایستاده و راهی دیدار پایانی شود.

این ملی‌پوش شایسته زنجانی در مرحله فینال این ماده نیز موفق به ثبت رکورد ۱۸۴.۵ شد تا جایگاه پنجمی را در ماده R2 کلاس SH1 از آن خود کرده و سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد تا به عنوان اولین ورزشکار از استان زنجان، سهمیه این بازی‌های را کسب کرده باشد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گم شدن پسر 14 ساله در شمال کشور / امیرحسین کجاست؟ + فیلم توضیحات پدر و مادرش