بوکس ایران از قدرت‌های برتر جهان است


بوکس ایران از قدرت‌های برتر جهان است

زنجان - ایرنا - رئیس فدراسیون بوکس ایران گفت: بوکس ایران یکی از قدرت‌های برتر این رشته ورزشی در سطح جهان است.

حسین ثوری، روز دوشنبه در مجمع انتخابات هیات بوکس استان زنجان، افزود: بوکسورهای ملی پوش ایران در آخرین رقابت‌های برون مرزی که در امارات متحده عربی برگزار شد توانستند قدرت‌های بزرگ بوکس جهان را به گوشه رینگ ببرند و توانمندی‌ بالای خود را به رخ حریفان قدر بکشند.

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون تلاش دارد تا عقب ماندگی‌هایی را که در سطح آسیا و جهان، گریبانگیر بوکس ایران شده بود را جبران کند، اظهار داشت: فدراسیون، زمینه حضور بوکس ایران در المپیک ۲۰۲۴ را فراهم خواهد کرد و تمام تلاش خود را به‌کار خواهد بست تا مشکلات و موانع در پیش رو را بردارد.

ثوری با بیان اینکه بوکس ایران با وجود هزینه‌های بالای حضور در مسابقات برون‌مرزی، ۱۸ آبان امسال عازم رقابت‌های مغولستان خواهد شد، افزود: امید می رود شاهد درخشش بوکسورهای ملی پوش کشورمان در این مسابقات باشیم.

وی تصریح کرد: بوکس در میان جمعیت کارگری نیز فعال شده است و امسال نخستین دوره مسابقات بوکس کارگری با تلاش این فدراسیون برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون بوکس با تاکید براینکه این فدراسیون در بحث اعزام ورزشکاران به مسابقات برون مرزی بسیار جدی است، گفت: اعزام‌ها به رقابت‌های بوکس با وجود مشکلات اقتصادی و اعمال تحریم‌های ناجوانمر دانه، هرگز کنسل نشده است.

ثوری افزود: فدراسیون بوکس به حوزه‌های مختلف اعم از آموزش‌های داخلی و بین المللی توجه وافر دارد و این فدراسیون هرگز مانع رشد و ارتقا داوران و مربیان نشده و نخواهد شد.

وی اظهار داشت: در طی یکسال اخیر آمار بوکسورهای ایران ۲ برابر شده و به ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر رسیده است و همه استان‌ها از جمله زنجان نیز در این موفقیت سهم دارند.

ثوری با بیان اینکه با همگانی شدن ورزش بوکس، می توان شاهد رشد و توسعه این رشته ورزشی و افزایش تعداد ورزشکاران شد، تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته تفاهمنامه‌ای میان فدراسیون و شبکه سه ورزش، منعقد شده است تا در ماه ۲ ساعت از این ظرفیت برای معرفی ورزش بوکس بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه ورود بخش خصوصی به ورزش بوکس فراهم شود، افزود: بوکس، رشته‌ای پردرآمد است و باید در جهت برندسازی آن تلاش شود تا به موفقیت دست یابیم.

ثوری با بیان اینکه فدراسیون ۶۰۰ میلیون تومان به هیات بوکس استان‌ها کمک کرده است، ادامه داد: اطمینان می‌دهم، فدراسیون از هرچیزی که در توان دارد در کمک به استان‌ها دریغ نخواهد کرد و امسال از چهار میلیارد تومان تخصیص یافته، فقط ۷۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است که امید است با از میان رفتن تحریم‌های ظالمانه، فدراسیون پاسخگوی ورزش بوکس کشورمان باشد.

در این مجمع نصرالله سائلی که تنها نامزد ریاست هیات بوکس استان زنجان بود با کسب اکثریت آرا (۱۱ رای از ۱۴ رای ماخوذه) به مدت چهار سال سکان هدایت هیات بوکس استان زنجان را بر عهده گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟