آذربایجان‌غربی آماده توسعه همکاری با استان‌های شرقی ترکیه است


آذربایجان‌غربی آماده توسعه همکاری با استان‌های شرقی ترکیه است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این استان آماده توسعه همکاری با استان‌های شرقی ترکیه در همه زمینه‌های تجاری است.

محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در دیدار با محمد فرازمند سفیر ایران در ترکیه افزود: آذربایجان‌غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه و اروپاست و همین امر ظرفیت ویژه ای برای توسعه تجارت در این منطقه از کشور محسوب می شود.

وی اضافه کرد: اهمیت آذربایجان غربی در گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه و اروپا بسیار زیاد بوده و این استان دروازه ایران به اروپا به شمار می رود.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی علاوه بر وضعیت جغرافیایی خاص، ظرفیت های ویژه ای در بخش های پزشکی، حمل و نقل و کشاورزی دارد که در این زمینه ها حاضر به همکاری با کشور ترکیه به ویژه استان های شرقی این کشور هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان بیش از ۶۰ هزار تن کنسانتره میوه و همچنین افزون بر یک میلیون تن سیب در سال تولید می کند، ادامه داد: بخش قابل توجهی از این محصولات با کیفیت و صادراتی است و می توان از ظرفیت ترکیه برای صادرات این محصولات بهره برد.

شهریاری با ابراز خرسندی از دیدار با سفیر ایران در ترکیه اظهار امیدواری کرد که این دیدار، زمینه توسعه روابط استان را با این کشور بیش از پیش ایجاد کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز در این دیدار گفت: بازدید از مرزهای مشترک ایران و ترکیه و نشست با فعالان اقتصادی مهمترین هدف سفر به آذربایجان غربی است.

محمد فرازمند افزود: اراده مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه افزایش ارتباطات همه جانبه و توسعه روابط بین استان‌های مرزی است و آذربایجان غربی می تواند در توسعه این ارتباطات نقش موثری ایفا کند.

به گزارش ایرنا، همه ۵۵۰ کیلومتر مرز ایران با ترکیه در استان آذربایجان غربی قرار دارد.

آذربایجان غربی با استان های آغری، ایغدیر، وان و حکاری در شرق ترکیه هم مرز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی