سامانه بارشی عصر امروز قم را فرا می‌گیرد


سامانه بارشی عصر امروز قم را فرا می‌گیرد

قم- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: سامانه بارشی از امروز عصر این استان را فرا می‌گیرد و بیشترین فعالیت آن در بخش‌های جنوبی و غربی خواهد بود.

سعید اسماعیلی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ناپایداری جوی در روزهای آینده،‌ افزود: سامانه بارشی از امروز فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند و تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: قدرت این سامانه در اندازه ایجاد سیلاب نمی‌باشد، ولی شدت بارش‌ها در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و شنبه هفته آینده باعث آبگرفتگی معابر در بخش‌هایی از استان به‌ویژه کهک، دستجرد و روستاهای اطراف می‌شود

وی ادامه داد: حداکثر دمای امروز، ‌فردا و پس‌فردا به ترتیب ۲۸، ۲۳ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و حداقل دما نیز از ۱۰ تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر نوسان خواهد بود.

اسماعیلی گفت: با توجه به این‌که دمای هوا به‌ویژه در ساعات عصر بالا می‌باشد، انتظار وقوع رعدوبرق دور از انتظار نیست و باید تمهیدات خاص این وضعیت اندیشیده شود.

وی افزود: بارش باران برای روز شنبه هفته آینده تا ۱۰ میلی‌متر برای غرب استان پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع روان آب به‌ویژه در روز شنبه هفته آینده بالاست.

به گفته وی، حداکثر دمای هوای قم در روزهای تعطیل هفته آینده حدود ۲۵ تا ۲۶ و حداقل دما نیز بین هفت تا ۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و از نظر جوی شرایط آرامی در استان قم حاکم خواهد شد.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان