ایجاد 360 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر


ایجاد 360 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان امور عشایر ایران از راه اندازی 360 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر در کشور خبر داد.

ایجاد 360 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر
خبرگزاری آریا- رئیس سازمان امور عشایر ایران از راه اندازی 360 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «کرمعلی قندالی» افزود: یکی از سیاست های اصلی این سازمان پیگیری فعالیت های متنوع در حوزه های مرتبط با عشایر کشورمنجمله زنان عشایر از طریق تشکل های مردم نهاد است.
وی همچنین اظهارداشت: نقش زنان در زندگی عشایری اگر بیشتر از مردان نباشد کمتر نیست به همین دلیل بهترین راه این بود که بتوان زنان عشایری را در تشکل های خرد که همان صندوق اعتبارات خرد زنان باشد با توجه به شرایط اجتماعی جامعه عشایری ساماندهی کرد.
رئیس سازمان امور عشایر ایران از راه اندازی 360 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر در مدت شش سال گذشته در کشور خبرداد و گفت: بطورکلی بین 20 تا 50 نفر از زنان در این تشکل ها عضو می شوند.
وی در ادامه افزود: تاکنون 11 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به این صندوق های اختصاص یافته که چهار میلیارد تومان مربوط به سال 95 و هفت میلیارد و 500 میلیون تومان مربوط به سال 98 است.
قندالی بیان داشت: چهار میلیارد تومان اعتبار در سال 95 بصورت تسهیلات قرض الحسنه به ازای هر صندوق 25 میلیون تومان تخصیص یافت واین عدد در سال 98 به میزان 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرد یعنی به ازای هر صندوق تا 50 میلیون تومان می توانند تسهیلات قرض الحسنه با دوره برگشت پنج ساله با ضمانت زنجیره ای دریافت کنند.
وی همچنین درپاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه زنان عشایری با چه شرایطی می توانند از صندوق اعتبارات خرد تسهیلات دریافت کنند، افزود: شرط اصلی عضویت در این صندوق هاست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهارداشت: بیشتر این وام به ازای هر نفر در خود صندوق برای فعالیت ها سرمایه گذاری و خیلی پول نقد در اختیار افراد قرار نمی گیرد البته سهم هرکس در صندوق بطور دقیق مشخص است.
وی یادآورشد: منابع صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر از محل اعتبارات مدیریت بحران تامین می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات