حضور شیرخوارگان و کودکان در راهپیمایی عظیم اربعین


حضور شیرخوارگان و کودکان در راهپیمایی عظیم اربعین

کربلا – ایرنا - یکی از جلوه های بسیار زیبا و دیدنی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی؛ حضور کودکان و خردسالان و حتی شیرخوارگان به همراه والدین خود در این رویداد بزرگ است.

هرچند هوای گرم توام با گرد و غبار در شهرهای مقدسه عراق که در برخی ساعات روز شدت گرما به بالای ۴۵ درجه سانتیگراد می رسید؛ اما با وجود همه سختی ها؛ آنچه توجه بسیاری را به خود جلب می کرد؛ حضور عاشقانه کودکان و اطفال خردسال و بعضا شیرخواره در این حرکت عظیم حسینی بود که به یکی از سوژه های عکاسان و خبرنگاران نیز تبدیل شده بود.

حضور شیرخوارگان و کودکان در راهپیمایی عظیم اربعین
حضور خردسالان در این راهپیمایی با عظمت از یک سو و حضور گسترده بسیاری از سالخوردگان و محاسن سفیدها از سوی دیگر بیانگر این واقعیت است که عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع)؛ از نسلی به نسل دیگر همچنان در حال انتقال است و تردیدی نیست که پرچم این شور و عشق حسینی همچنان با عظمت تر از گذشته در اهتزاز است.

حضور شیرخوارگان و کودکان در راهپیمایی عظیم اربعین
مساعدت و همکاری سایر زایران در یاری رساندن به والدین در مراقبت از کودکان در پیاده رویی اربعین حسینی در عراق نیز حس خوب نوعدوستی را به منصه ظهور گذاشته بود به گونه ای که همه تلاش می کردند تا شرایط مساعدی برای اطفال و خردسالان و آندسته از خانواده هایی که فرزند خردسال به همراه داشتند؛ فراهم کنند.

حضور شیرخوارگان و کودکان در راهپیمایی عظیم اربعین

در مراسم عظیم اربعین امسال که با حضور نزدیک به ۲۰ میلیون زائر از سراسر جهان برگزار شد، یک هزار و ۸۰۰ خبرنگار و عکاس پوشش خبری آن را در عراق بر عهده داشتند و هزاران نفر نیز خارج از عراق نسبت به دریافت عکس ها و اخبار ارسالی برای استفاده از آن در رسانه های خود مشغول بودند.

با این وجود با توجه به گستردگی ابعاد و زوایای این حرکت عظیم جهانی بسیاری از آنها همچنان مغفول مانده است می طلبد تا به صورت گسترده تر به این موضوع پرداخته شود.

برخی والدین کودکان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ دلیل حضور فرزندانشان در این مراسم را به رغم همه سختی ها و مشکلات؛ عشق به امام حسین (ع) دانستند و گفتند همانگونه که امام حسین علیه السلام برای حفظ دین از همه هستی خود و حتی فرزندانشان گذشتند؛ ما نیز به تاسی از آن حضرت تلاش می کنیم تا فرزندان خود را حسینی تربیت کنیم تا پاسدار و تداوم بخش راه امام حسین باشند.

به گفته آنها؛ قریب به ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا می گذرد و روز به روز مشعل فروزان امام حسین (ع) شعله ور تر می گردد و همانگونه که گذشتگان ما را با مکتب عاشورا آشنا ساختند ما نیز وظیفه داریم فرزندان خود را در این مسیر قرار دهیم و حضور در راهپیمایی اربعین حسینی یکی از نمونه های بارز تداوم بخشیدن به حماسه حسینی است.

حضور شیرخوارگان و کودکان در راهپیمایی عظیم اربعین

آنچه که بیش از همه جالب بود این که برخی از این کودکان برای چندمین بار در راهپیمایی حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان