موکبهای خارجی در مراسم اربعین امام حسین(ع)


موکبهای خارجی در مراسم اربعین امام حسین(ع)

مراسم زیارت اربعین امسال نیز همچون سالهای گذشته با حضور گسترده مردم عراق و جهان همراه بود چه در سطح زائران و چه در سطح دسته های عزاداری و یا موکبهای خدماتی حسینی.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، انوار قدسی امام حسین (علیه السلام) بر تمامی نژادها، ملیتها و ادیان تابیده، جمعیت انبوهی از مومنان از نقاط مختلف جهان برای زیارت امام حسین (علیه السلام) و بزرگداشت اربعین جاودان ایشان و نیز مشارکت با شهروندان عراقی در احیای این مصیبت بزرگ به عراق می آیند.

مراسم زیارت اربعین امسال نیز همچون سالهای گذشته با حضور گسترده مردم عراق و جهان همراه بود چه در سطح زائران و چه در سطح دسته های عزاداری و یا موکبهای خدماتی حسینی. اطلاعات موکبهای عزاداری در پایگاه داده ها وارد شده است و آنها در قالب دسته های سینه زنی و یا زنجیر زنی به عزاداری می پردازند.

شایان ذکر است، بخش شعائر و موکبهای حسینی وابسته به دو آستان قدس حسینی و عباسی پیش از این اعلام کرده بود که تعداد موکبهای عربی و خارجی اربعین امام حسین (علیه السلام) که امسال به شکل رسمی در این بخش ثبت شده اند، دویست و بیست و پنج موکب خدماتی و عزاداری از بیست و دو کشور عربی و خارجی است که اسامی آنها به نحو ذیل است: عربستان، کویت، بحرین، سوریه، لبنان، یمن، عمان، هند، ایران، پاکستان، اقغانستان، تایلند، ترکیه، آذربایجان، فرانسه، آلمان، سوئد، انگلیس، آمریکا، هلند، تانزانیا و کنیا.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !