امام جمعه موقت خاش: پیام عاشورای حسینی مبارزه با ظلم و ستم و بی‌عدالتی است


امام جمعه موقت خاش: پیام عاشورای حسینی مبارزه با ظلم و ستم و بی‌عدالتی است

زاهدان - ایرنا - امام جمعه موقت خاش سیستان و بلوچستان گفت: پیام قیام عاشورای حسینی مبارزه با ظلم و ستم و بی‌عدالتی و دفاع مقتدرانه از ارزش‌های ناب اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدجواد رحمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه خاش بیان کرد: امام حسین (ع) علیه ظلم و ستم حاکم فاسد و ظالم قیام و دین جدشان را با نثار جان خود و فرزندان و یاران باوفایشان احیا کردند.
وی با اشاره به اینکه زیارت امام‌حسین و شهدای واقعه کربلا در روز اربعین مستحب است، افزود: اربعین حسینی روزی است که تمامی مسلمانان از اطرف و اکناف به کربلا می آیند و در همین رابطه شیخ طوسی در کتاب مصباح التعجب نوشته اند بیستم صفر روزی است که جابر ابن عبدالله انصاری از مدینه برای زیارت امام حسین (ع) به کربلا آمد و امام را زیارت کرد لذا زیارت اربعین یادگاری از ایشان است.
امام جمعه موقت خاش با گرامیداشت مناسبت‌های هفته اظهار داشت: پیاده روی اربعین از شاخص ترین برنامه های وحدت در جامعه اسلامی است.

** امام جمعه اهل سنت خاش: اصحاب و اهل بیت پیامبر اسلام(ص) محورهای وحدت هستند

امام جمعه اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اصحاب و یاران و اهل بیت مکرم پیامبر اسلام با ویژگی های ممتاز دینداری، اخلاق و کرامت انسانی از محورها و شاخص های وحدت و همگرائی در میان مسلمانان به شمار می روند.
مولوی محمدعلی شهنوازی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) با تربیت انسان‌های مخلص و با تقوا توانستند قلب‌ها را فتح و دین اسلام را در نقاط مختلف دنیا منتشر کنند.
وی اظهار داشت: توجه به احکام و دستورات پروردگار متعال و اجرای سنت های نبی اکرم(ص) کلید رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت است.
امام جمعه اهل سنت خاش بر اهمیت خدمت رسانی به اقشار محروم و مستضعف جامعه تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟