با 3 موج بازگشت زائران به خاک کشور از مرز شلمچه مواجه هستیم


با 3 موج بازگشت زائران به خاک کشور از مرز شلمچه مواجه هستیم

یازع با بیان اینکه اکنون با سه موج بازگشت زائران به خاک کشور از مرز شلمچه مواجه هستیم، از ایجاد ظرفیت اسکان برای بازگشت 60 هزار زائر از سفر عتبات عالیات در مواکب مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «مکی یازع» امروز (جمعه 26 مهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون با سه موج بازگشت زائران به خاک کشور از طریق مرز شلمچه مواجه هستیم که برای اسکان 60 هزار زائر در مواکب این مرز ظرفیت ایجاد کردیم.

مسئول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین در شلمچه افزود: همچنین ظرفیت اسکان برای 100 هزار نفر زائر نیز در اردوگاه شهید باکری خرمشهر در نظر گرفته شده و علاوه بر این نیز زائران می توانند از ظرفیت مساجد، حسینیه ها در آبادان و خرمشهر و اردوگاه های میثاق و شهیده فرهانیان در آبادان استفاده کنند.

وی به سازماندهی مواکب مستقر در مرز شلمچه برای بازگشت زائران از سفر عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: این مواکب مواد غذایی، آب معدنی و سایر مواد خوراکی را در میان زائرانی که از عراق وارد شلمچه می شوند توزیع می کنند.

یازع با بیان اینکه در شلمچه مشکلی از بابت آب برای شستشو و آشامیدن وجود ندارد تاکید کرد: 30 تن برنج را جهت کمک به پخت غذا برای زائران در میان مواکب توزیع کردیم ضمن اینکه 25 تن بستنی، 10 تن هندوانه و میان وعده (کیک و آبمیوه) نیز در میان زائران توزیع می شود؛ همچنین هشت ایستگاه آب صلواتی در شلمچه نیز برپا کرده ایم.

وی از توزیع روزانه 10 خودرو آب معدنی به دلیل گرمای بالای هوا میان زائران در مرز شلمچه خبر داد و یادآور شد: طبق توافق ستاد عتبات و بنیاد مستضعفان، این سازمان یک میلیون بطری آب معدنی را جهت توزیع در میان زائران در مسیر بازگشت در شلمچه تامین می کند.

مسئول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین در شلمچه ابراز کرد: همه خادمان تا پایان این حرکت عظیم و تا بازگشت آخرین زائر از این سفر معنوی به خاک کشور از این مرز پای کار هستند و خدمات رسانی مواکب به زائران تا پایان صفر ادامه دارد اما 2 موکب تا پس از صفر و تا بازگشت کامل زائران خارجی همچنان خدمات رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه امنیت اصلی در مرز شلمچه را مردم ایجاد می کنند گفت: با هماهنگی انجام شده به صورت روزانه 500 قالب یخ به بخش عراقی شلمچه ارسال می کنیم تا زائران در آن قسمت نیز آب سرد بنوشند؛ همچنین به منظور افزایش سطح خدمات رسانی به زائران در مسیر بازگشت پنج موکب نیز در بخش عراقی شلمچه برپا کرده ایم.

یازع از استقرار 6 موکب در آبادان و خرمشهر برای پخت غذای زائران خبر داد و عنوان کرد: این مواکب نیز زیر نظر عتبات عالیات در زمینه پخت غذا در این دو شهر اقدام و سپس غذاهای پخته شده را به مرز شلمچه جهت توزیع در مواکب منتقل می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت درخواست کمک در بحث غذا و آب برای توزیع در بخش عراقی شلمچه کمک های انجام می شود و 24 موکب تازه نفس نیز خدمات رسانی به زائران را در مسیر بازگشت انجام می دهند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم