رسانه های خارجی: ترکیه به خواسته اش دست یافت


توافق میان ترکیه و ایالات متحده امریکا در رسانه های امریکایی جای گسترده ای را به خود اختصاص داد

توافق میان ترکیه و ایالات متحده امریکا در رسانه های امریکایی جای گسترده ای را به خود اختصاص داد.

نمایندگان کنگره امریکا، سناتورها و متخصصان سیاست خارجی معتقدند که این توافق همه خواسته های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به جای آورده است.

رسانه های امریکا که به تصمیم متوقف شدن عملیات چشمه صلح که روز 9 اکتبر برای مقابله به سازمانهای تروریستی پ ی د / ی پ گ/ پ ک ک و داعش در شرق رود فرات سوریه آغازشده بود، محتاطانه مینگرند، خاطر نشان میکنند که این عمل گامی ماندگار نبوده و در خصوص ادامه و یا عدم ادامه آن پس از 5 روز، به مباحثه میپردازند.

برخی مفسران تلویزیونی، توافقنامه را به شکل "در اصل همه این ها میتوانست که انجام نشود. تنها خواسته ترکها، تخلیه سازمانهای تروریستی پ ی د/ ی پ گ/ پ ک ک از فاصله 30 کیلومتری مرزها بوده است." ارزیابی کردند.

روزنامه نیویورک تایمز در رابطه با این توافقنامه از تیتر "پیروزی ترکیه در مقابل دونالد ترامپ" استفاده کرده در این مقاله اعلام داشت که اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواسته اش را به دست آورد.

تعداد بسیاری از سناتورها نیز از ترامپ انتقاد کردند.

روزنامه واشنگتن پست تاکید کرد که ترکیه متوقف نمودن عملیاتی که منجر به ورود ترکیه به سوریه میگردید را قبول کرد.

در این خبر به شرایط توافقنامه جای داده شده و گفته شد که این شرایط به معنی انجام خواسته های ترکیه میباشد.

روزنامه دیگری که این توافق را به عنوان انجام خواسته های ترکیه تلقی کرد، روزنامه لوس آنجلس تایمز بود. روزنامه نوشته است که امریکا، توافقنامه ای که کنترل شمال سوریه از سوی ترکیه را پیش بینی میکند، قبول کرده است. در این خبر گفته شد که این منطقه تنها برای روی کاغذ به عنوان خاک سوریه شناخته میشود در صورتی که در اصل ارتش ترکیه در آنجا مستقر است.

روزنامه گاردین که در انگلستان منتشر میشود و کانال فرانس 24 نیز در رابطه با این توافق، اعلام داشتند که آنکارا به خواسته هایش دست یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403