نماینده مجلس: اعتبار ملی دامغان 50 برابر شده است


نماینده مجلس: اعتبار ملی دامغان 50 برابر شده است

سمنان-ایرنا- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار شهرستان دامغان در سالجاری نسبت به سال 93، با افزایش 50 برابری روبرو بوده است.

ابوالفضل حسن بیکی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح ۲ طرح تجاری و تفریحی دامغان با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری، در سالن اجتماعات مجتمع عقیق افزود: به همت دولت تدبیر و امید، اعتبار شهرستان دامغان که در سال ۹۳، بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال بود، در سالجاری، به چهار هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی ادامه داد: در سه سال گذشته، ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این شهرستان ابلاغ و تصویب شد که از این میزان، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص پیدا کرد.
حسن بیکی با بیان اینکه طرح تکمیل کریدور شمال به جنوب، به توجه ویژه دولت نیازمند است گفت: با تکمیل این طرح، می‌توان در کمترین مسافت بندر امیرآباد را به بندرعباس متصل کرد.
وی خاطر نشان کرد: گازرسانی به ۱۶ روستا و کمبود آب در روستاهای جنوبی از مشکلات شهرستان دامغان است که نیازمند توجه ویژه و تخصیص اعتبارهای لازم است.
حسن بیکی به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری دامغان اشاره کرد و افزود: شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله، وجود سه هزار بنای تاریخی، ۱۴۱ اثر ثبت ملی، ۴۰ قلعه و ۱۵ ارگ تاریخی، می‌تواند زمینه خوبی برای سرمایه گذاری گردشگری باشد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت میراث فرهنگی، تخصیص اعتبار و ورود سرمایه‌گذاران، می‌تواند زمینه اشتغال خوبی را برای مردم این شهرستان در حوزه گردشگری و صنایع دستی فراهم کند.


۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار به فعالان اقتصادی دامغان پرداخت شده است
فرماندار دامغان نیز در این نشست گفت: در دولت تدبیر و امید، ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار به ۳۲۵ فعال اقتصادی و روستائیان پرداخت شده است.
علی اصغر مجد به ظرفیت های بالای دامغان اشاره کرد و گفت: این شهرستان در زمینه شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، از سطح بالایی برخوردار است و مردم این شهرستان همواره در عرصه‌های سیاسی انقلاب و دفاع مقدس خوش درخشیدند.
وی ادامه داد: دامغان با درصد بالای باسوادی، وجود ۱۱ هزار دانشجو در هفت مرکز دانشگاهی و وجود پنج حوزه علمیه از افراد برجسته علمی و فرهنگی در کشور برخوردار است.
مجد اظهار داشت: در سفر آذرماه سال گذشته رئیس جمهوری به استان سمنان اعتبارهای خوبی به شهرستان دامغان تخصیص پیدا کرد که در امر جاده‌سازی، یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کریدور شمال به جنوب و ۸۹۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل مسیرهای شمالی تخصیص یافته است.
فرماندار دامغان خاطر نشان کرد: به همت دولت تدبیر و امید، در سه سال اخیر، ۳۵ روستا در شهرستان دامغان گازرسانی شده است که امیدواریم به زودی ۱۶ روستای باقیمانده شهرستان نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، عصر پنجشنبه به منظور افتتاح پارک ملت و مجتمع تجاری، تفریحی عقیق به شهر دامغان سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark