25 نفر در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی خمین شرکت کردند


25 نفر در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی خمین شرکت کردند

خمین - ایرنا - سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین گفت: 25 مربی پرورشی و کتابدار این شهرستان در کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی شرکت کردند.

« آزاده محمدی» روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری چهارمین دوره باشگاه‌های کتاب‌خوانی خمین در گفتوگو با ایرنا افزود: جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در راستای برنامه‌های ترویجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در کنار برنامه‌های اجرایی این وزارتخانه برای ایجاد انگیزه مطالعه و افزایش میزان آن اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: ۲۰ مربی پرورشی مدارس ابتدایی و پنج کتابدار از کتابخانه‌های عمومی خمین در کارگاه‌های چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب و کتاب‌خوانی کودک و نوجوان این شهرستان در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه شرکت می‌کنند.
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین بیان کرد: به شرکت‌کنندگان در این دوره گواهی ارایه می‌شود و این افراد می‌توانند در مجموعه خود باشگاه کتاب و کتاب‌خوانی را راه‌اندازی کنند.
محمدی اظهار داشت: ۲ مربی در خمین توانسته‌اند باشگاه کتاب ‌وانی ثبت کنند.
وی، مبنای این کارگاه را نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان، تشویق و ایجاد امکان برای کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان دانست.
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین گفت: در این کارگاه‌ها مربیان و علاقه‌مندان به کتاب کودک و نوجوان با شکل کار و اهداف این طرح آشنا شده و به‌عنوان تسهیل‌گر با تشکیل باشگاه کتاب‌خوانی با عضویت حداقل ۱۲ گروه همسال و ثبت‌نام در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به خواندن گروهی کتاب می‌کنند.
محمدی تصریح کرد: جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی از سال ۹۴ در کشور راه‌اندازی شده است و در هر سال یه دوره از این جام برگزار می‌شود.
خمین در جنوب استان مرکزی دارای ۶ باب کتابخانه عمومی در شهر و روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی