کشاورزان تراکتور و کمباین‌ها را شماره‌گذاری کنند


کشاورزان تراکتور و کمباین‌ها را شماره‌گذاری کنند

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه ارائه خدمات و تردد تراکتور و کمباین‌ها منوط به شماره‌گذاری می‌باشد، از کشاورزان استان خواست نسبت به شماره‌گذاری تراکتور و کمباین‌ها اقدام کنند.

خلیل نیکشاد روز پنجشنبه در جمع اعضای کمیته شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی اردبیل افزود: ۲۴ هزار دستگاه خودکششی تراکتور و کمباین در عرصه‌های تولید استان در حال فعالیت هستند و با همکاری مدیریت پلیس راهور و استانداری در ۲ سال گذشته کارهای شاخصی در این خصوص صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در نیمه دوم امسال حجم فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی بیشتر خواهد شد.

وی گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی عملیات شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی با سرعت و دقت در حال انجام است و پلیس راهور ، دبیر مبارزه با کالای قاچاق، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی در حال شماره‌گذاری ماشین‌آلات خودکششی هستند.

وی تشریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در تشکیل پرونده و سرعت عمل در شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی موفق عمل کرده‌اند.

شهریار شیری‌آراسته، مدیرکل امنیتی استانداری اردبیل نیز در این نشست گفت: شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی یکی از ضروریات خدمت‌رسانی مطلوب در عرصه مکانیزاسیون است و می‌توان در سوخت‌رسانی به ماشین‌آلات کشاورزی برنامه‌ریزی کرد.

او افزود: در زمینه شماره‌گذاری هیچ محدودیتی وجود ندارد و حتی ماشین‌آلات کششی که عمر بالای ۲۵ سال نیز دارند، می‌توانند در طرح شماره‌گذاری دخیل باشند.

به گفته وی ، ماشین‌آلاتی که در طرح شماره‌گذاری شرکت نکنند سوخت مورد نیاز را دریافت نخواهند کرد.

سرهنگ اسلام نادری ، از پلیس راهور استان اردبیل هم گفت: با توجه به ماده ۲ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی ترد خودروهای فاقد پلاک در معابر عمومی ممنوع است.

او افزود: شماره‌گذاری تراکتور و کمباین‌ها در سه مرحله برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۲ مرحله با موفقیت به پایان رسیده و در مرحله سوم محدودیت سنی این ماشین‌آلات رفع شده و صاحبان این ماشین‌آلات بالای ۲۵ سال سن نیز می‌توانند به شماره‌گذاری ماشین‌آلات اقدام کنند.

استان اردبیل از لحاظ ضریب مکانیزاسیون جزو استان‌های برتر کشوری محسوب می‌شود و در جایگاه ممتازی قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها