طرح گردشگری ساحل زرینه‌رود نیازمند مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است


طرح گردشگری ساحل زرینه‌رود نیازمند مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

مهاباد- ایرنا- شهردار میاندوآب با بیان اینکه طرح گردشگری ساحل‌سازی رودخانه زرینه‌رود این شهر آماده اجرا شده است، گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اجرای این طرح‌ مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، رسول ملکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید مسوولان از روند اجرای طرح ساحل‌سازی و ساماندهی زرینه‌رود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سرمایه‌گذاران شهرستانی، استانی و کشوری برای سرمایه‌گذاری در این طرح دعوت می‌کنیم تا در ساحل بزرگترین رودخانه کشور در بخش هتل، شهربازی، امکانات گردشگری و ورزش‌های آبی سرمایه‌گذاری و مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه طرح ساحل‌سازی رودخانه‌ زرینه‌رود میاندوآب به عنوان الگو برای شهرهای دارای رودخانه و یک طرح نمونه در سطح کشور است، گفت: طرح مطالعاتی ساحل‌سازی زرینه‌رود از سال ۱۳۹۲ شروع شده بود ولی به دلایلی عملی نشد اما شورای اسلامی دوره پنجم با آغاز فعالیت خود اجرای این مهم را پیگیری کرده است.
وی با بیان اینکه بستر زرینه‌رود توسط عوامل انسانی در معرض خطر قرار دارد افزود: با ساماندهی ساحل این رودخانه، ضمن تبدیل به منطقه گردشگری، حالت طبیعی خود را نیز حفظ خواهد کرد.
شهردار میاندوآب بیان کرد: ساحل‌سازی زرینه‌رود یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمران شهری در شمالغرب کشور است و اجرای آن آرزوی مهم و دیرینه مردم میاندوآب است.
ملکی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۷ شروع شده، افزود: این طرح در سه فاز به طول ۳.۶ کیلومتر از مقابل بیمارستان فاطمه(س) شروع شده است و تا کوی امام علی (ع) ادامه می‌یابد.
وی گفت: یک فاز این طرح در ساحل راست این رودخانه نیز توسط سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌غربی در حال اجراست.
وی افزود: فاز دیگر نیز توسط بخش خصوصی در حال اجراست ولی فاز سوم آن که توسط اداره راه و شهرسازی باید اجرا می‌شد به تاخیر افتاده است.
وی با بیان اینکه برای پیشرفت ۲ فاز فعال، ۶۵ میلیارد ریال اعتبار در قالب اوراق اسلامی به صورت نقد جهت واگذاری به پیمان اختصاص یافته است گفت: به زودی آگهی مناقصه توسط معاونت عمرانی و امور قراردادهای شهرداری میاندوآب برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه با وحدت و همدلی مسوولان این شهرستان تداوم می‌یابد، گفت: هیچ نگرانی بابت توقف عملیات این پروژه وجود ندارد چرا که با پیگیری‌های نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی از سال‌جاری ردیف ملی در بودجه کشور برای این طرح باز شده‌است.
ملکی افزود: علاوه بر این در کمیته‌ برنامه‌ریزی شهرستان و سازمان برنامه‌ و بودجه استان نیز برای این طرح بودجه تخصیص یافته که به تناسب پیشرفت کار جذب می‌شود.
شهردار میاندوآب افزود: این پروژه به صورت علمی و فنی و براساس آورد آبی ۱۰۰ ساله توسط مشاوران وزرات نیرو و سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی مطالعه شده و اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: هیچ‌گونه نگرانی در مواقع سیلابی شدن رودخانه زرینه‌رود وجود ندارد و شهروندان نیز از این بابت اطمینان خاطر داشته باشند.

میاندوآب دارای سه رودخانه قوروچای، سیمینه‌رود و زرینه‌رود است که از داخل و حاشیه این شهر عبور می‌کند.
سیمینه‌رود یکی از رودهای مهم آذربایجان‌غربی است که از کوهستان های بوکان، سقز، بانه و شمال عراق سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از شهرهای بوکان و میاندوآب به دریاچه ارومیه می‌ریزد.
زرینه‌رود نیز به طول ۲۳۰ کیلومتر طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان غربی است که در طول مسیر خود از شاهین دژ و میاندوآب عبور کرده و به دریاچه ارومیه می‌ریزد.
رودخانه قوروچای نیز پس از گذر از روستاهای واقع شده در جنوب شرقی بخش باروق به رودخانه زرینه‌رود میاندوآب می‌ریزد.
میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.
۹۸۷۱/۶۱۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !