چهارمحال و بختیاری می تواند قطب راهنمایان گردشگری بشود


چهارمحال و بختیاری می تواند قطب راهنمایان گردشگری بشود

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از حضور راهنمایان گردشگری (تورلیدرها) در سطح ملی و استانی استقبال خواهد کرد و این استان می‌تواند قطب راهنمایان گردشگری باشد.

فرجام سمیعی روز چهارشنبه در نخستین نشست راهنمایان گردشگری (فم تریپ یا فم تور) ۱۵ استان کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: استقبال از راهنمایان گردشگری (تورلیدرها) در سطح ملی و استانی نقش مستقیم در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری و پتانسیل‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در این بخش برخوردار است.

سمیعی تصریح کرد: تقویت دفاتر خدمات گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی چهارمحال و بختیاری نقش اساسی در افزایش جذب مسافران داخلی و خارجی و همچنین رونق در حوزه گردشگری استان دارد.

وی یادآور شد: توجه به حوزه گردشگری سلامت، کوهنوردی، صخره‌نوردی، ورزش‌های هیجانی مانند رفتینگ، زیپ‌لاین و بامجی‌جامپینگ از مهمترین برنامه‌های حوزه معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری است.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی را بدنبال دارد.

وی گفت: وجود جاذبه‌های گردشگری بکر و دست‌نخورده گردشگری در چهارمحال و بختیاری باعث شده تا این استان بعنوان یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

سمیعی تاکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری چهارمحال و بختیاری و هماهنگی برای ارائه تسهیلات مورد نیاز به آنان در دستورکار مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطح ملی و استانی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، نخستین نشست راهنمایان گردشگری (فم تریپ) ۱۵ استان کشور به میزبانی شهرکرد با حضور ۴۴ تورلیدر از استان‌های لرستان، تهران، مازندران، گیلان، مرکزی، کرمانشاه، کردستان، فارس، قم، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و شهرستان ویژه کاشان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری، زیرساخت‌ها، امکانات و اقامتگاه‌های بوم‌گردی چهارمحال و بختیاری جزو برنامه‌های مرتبط با حضور راهنمایان گردشگری (فم تریپ) ۱۵ استان کشور در سفر به این استان است.

فم تور یا فم تریپ (FAM Trip / Familiarization Trip) سفر رایگان و یا ارزانی است که با هدف بازاریابی و تبلیغ خدمات و یا مقصد سفر از سوی تورگردانان، آژانس‌های هواپیمایی و راهنمایان گردشگری به متخصصان صنعت گردشگری مانند روزنامه‌نگاران، راهنمایان تور، عکاسان، فیلم‌سازان و مشاوران سفر ارایه می‌شود.

۷۳۶۲/2097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)