قفل شدن چرخ جگوار آی پیس در تست گوزن!


قفل شدن چرخ جگوار آی پیس در تست گوزن!

تست گوزن همچنان باعث آشکار شدن ضعف‌های خودروی بسیاری می‌شود این بار نیز نوبت جگوار آی پیس بوده تا یک تست پرحاشیه را پشت سر بگذارد. شاید برخی افراد بگویند آی پیس مزیت مهمی نسبت به دیگر خودروها دارد زیرا بخش اعظم وزن قوای محرکه‌ی آن در کف خودرو پخش شده و بنابراین مرکز ثقل... The post قفل شدن چرخ جگوار آی پیس در تست گوزن! appeared first on مجله...

تست گوزن همچنان باعث آشکار شدن ضعف‌های خودروی بسیاری می‌شود این بار نیز نوبت جگوار آی پیس بوده تا یک تست پرحاشیه را پشت سر بگذارد.

قفل شدن چرخ جگوار آی پیس در تست گوزن!
شاید برخی افراد بگویند آی پیس مزیت مهمی نسبت به دیگر خودروها دارد زیرا بخش اعظم وزن قوای محرکه‌ی آن در کف خودرو پخش شده و بنابراین مرکز ثقل آن نسبت به برخی خودروهای درون‌سوز بیشتر است. اگرچه این امر به کراس اوور جگوار اجازه می‌دهد تا در سر پیچ‌ها کاملاً تخت باقی بماند اما تست گوزن اخیر این خودرو نشان داده که مشکلی در سیستم ESC آن وجود دارد.

قفل شدن چرخ جگوار آی پیس در تست گوزن!
در تمامی تست‌های انجام شده، با چرخش ناگهانی فرمان به سمت راست سیستم کنترل پایداری باعث قفل شدن چرخ جلوی سمت راننده شده و خودرو چندین متر به همین صورت روی زمین می‌لغزد. به این ترتیب جگوار آی پیس نمی‌تواند تست گوزن را بدون برخورد به مخروط‌های تعبیه شده پشت سر بگذارد.

قفل شدن چرخ جگوار آی پیس در تست گوزن!
این یک نتیجه‌ی بد برای هر خودرویی بوده و برای آی پیس به عنوان خودرویی گران و لوکس بدتر است.
شاید از نظر برخی افراد این مشکل به چگونگی برنامه‌ریزی سیستم کنترل پایداری الکترونیکی آی پیس مربوط باشد. این سیستم باید در چنین سناریوهای رانندگی دخالت کند اما نباید چرخ جلو قفل شده و خودرو از کنترل خارج شود. جگوار فعلاً واکنشی به این تست نشان نداده هرچند توانایی به‌روزرسانی از راه دور آی پیس به این معناست که بریتانیایی‌ها می‌توانند سیستم ESC را به‌روز کنند تا رفتار بهتری داشته باشد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک