دولت سویا را به قیمت 29 هزار و 633 ریال از کشاورزان خریداری می‌کند


دولت سویا را به قیمت 29 هزار و 633 ریال از کشاورزان خریداری می‌کند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه سویا با 2درصد ناخالصی و 12 درصد رطوبت 29 هزار و 633 ریال تعیین شده است.

به گزارش ایرنا ، علی نوبخت روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی خرید سویا در شهرستان بیله‌سوار مغان افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۲ هزار تن سویا در این استان برداشت شود که ۹۵ درصد آن در ۲ شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد خواهد بود.

وی با توصیه به کشاورزان به خودداری از برداشت زودهنگام محصول ، اظهار داشت: خرید سویا از کشاورزان از پنجم آبان ماه آغاز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه بیشترین محصول در شمال استان و در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد است جهت سهولت دسترسی کشاورزان مراکز مباشر خرید در شهرستان پارس‌آباد نیز تعیین و کشاورزان می‌توانند به آن مراکز مراجعه و سویای خود را تحویل دهند.

فرماندار بیله سوار مغان نیز در این جلسه گفت: چهار مرکز خرید با نظارت اداره غله و خدمات بازرگانی در این شهرستان محصول سویای کشاورزان را خریداری می‌کنند.

حسن قبادی اظهارکرد: خرید سویا از کشاورزان شهرستان بیله‌سوار از پنجم آبان ماه آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷ هزار تن سویا از مزارع شهرستان بیله‌سوار برداشت شود.

وی افزود: شهرستان بیله‌سوار قطب تولید سویا در استان و کشور بوده و امسال بیش از ۷۵ درصد سویای استان در بیله‌سوار تولید و برداشت خواهد شد.

بیله‌سوار در شمال اردبیل واقع است.

۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج