نرخ بیکاری کهگیلویه‌وبویراحمد 9.9 درصد شده است


نرخ بیکاری کهگیلویه‌وبویراحمد 9.9 درصد شده است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: نرخ بیکاری در این استان به 9.9 درصد کاهش یافت.

سیدحشمت‌الله صمیمی‌دوست در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت کل استان ۷۱۳ هزار نفر بوده که ۳۶۱ هزار نفر مرد(۵۱ درصد) و ۳۵۱ هزار نفر(۴۹ درصد) را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شاغل استان ۱۸۴هزار نفر است، اظهارکرد: ۹۱ هزار و ۴۴۸ نفر (۴۹.۷) در بخش خدمات مشغول هستند که از این تعداد سهم مردان۵۱.۳ درصد و سهم زنان ۴۴.۱ درصد است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطرنشان کرد: تعداد ۵۴ هزار و ۹۶ نفر(۲۹.۴درصد) در صنعت مشغول هستند که سهم مردان۳۲.۳ درصد و سهم زنان۱۹.۲ درصد است.

صمیمی‌دوست تصریح کرد: ۳۸ هزار و ۴۵۶ نفر(۲۰.۹درصد) در بخش کشاورزی مشغول هستند که از این تعداد سهم مردان ۱۶.۵ درصد و سهم زنان ۲۶.۷درصد است.

وی درخصوص نرخ بیکاری استان، ادامه داد: در تابستان امسال نرخ بیکاری۹.۹ درصد بوده در صورتی سال گذشته۱۵.۸بوده، در واقع خوشبختانه دومین استان به لحاظ کاهش نرخ بیکاری بوده‌ایم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: اولویت کاری کمیته امداد، بهزیستی، اداره‌کل کار و اشتغال روستایی و عشایری توجه به زنان سرپرست خانوار است و برای توانمندی بیشتر، به آنان تسهیلات ارائه می‌دهد.

صمیمی‌دوست عنوان کرد: جایگاه ویژه‌ای برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده و استان فراتر از این جایگاه در حال کار کردن است و هدف پیش‌قدمی زنان است.

وی درخصوص بازار محصولات مشاغل خانگی در استان، یادآور شد: بازارچه صنایع دستی در یاسوج وجود دارد، راه‌اندازی بازار سنتی با ظرفیت ۶۷۰ غرفه، نمایشگاه عرصه مستقیم کالا و نمایشگاه توانمندسازی بانوان از جمله نمایشگاه‌های افتتاحی آینده است که بانوان می‌توانند توانمندی‌های خویش را به نمایش بگذارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تاکید کرد: نگاه به مشاغل خانگی باید همه‌جانبه و فرابخشی باشد، لازم است مشاغل تقویت شوند و مورد حمایت قرار گیرند و ردیف بودجه برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

صمیمی‌دوست با اشاره به اینکه سیاست بر این است که زنان به‌صورت ویژه در صدور مجوزها و نظام بانکی مورد حمایت قرار گیرند، اظهارکرد: ما معتقدیم اگر بانوان توانمند شوند، در رشد و توسعه استان تأثیر دارد. به شرکت‌های خصوصی اعلام کرده‌ایم که صنایع دستی بانوان را خریداری و در جشن‌ها و برنامه‌های خویش به‌عنوان سوغاتی و هدیه استفاده کنند.

یادآور می‌شود، طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی استان، اداره‌کل کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور زنان و خانواده استانداری در حال برگزاری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری