کهگیلویه و بویراحمد توان خرید پیست کوب را ندارد!


کهگیلویه و بویراحمد توان خرید پیست کوب را ندارد!

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیست اسکی کاکان یاسوج دستگاه پیست کوب ندارد و برای خرید این دستگاه حدود سه میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

«سید محمد تقی علوی» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اعتبارات استان برای خرید این دستگاه جوابگو نیست از استاندار استان درخواست کمک کرده ایم اما اعلام شد که نمی توانیم کمک کنیم، بنابراین از مسئولان کشوری انتظار کمک و مساعدت در این زمینه داریم.

وی اظهارکرد: البته برای برطرف کردن این مشکل دنبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال می کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دنبال هستیم که پیست اسکی کاکان یاسوج را قبل از رسیدن فصل سرما و بارش برف سرو سامان دهیم، بیان کرد: پیمانکار در حال کار کردن و گاز رسانی به پیست است و تا اینکه فضای مناسبی را برای استقبال کنندگان فراهم کنیم.

علوی تصریح کرد: هیئت اسکی استان پیگیر رفع برخی مشکلات و نواقص پیست اسکی با کمک بخش خصوصی است.

وی در خصوص وضعیت پارکینگ پیست اسکی ادامه داد: به اندازه حجم پیست پارکینگ وجود دارد اما وقتی استقبال مردم زیاد باشد منجر به اختلال در تردد و مشکلاتی می شود که باید فکری برای این مساله شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در محدوده پیست اسکی اجازه تیوپ بازی را به کسی نمی دهیم درست است که این کار هیجان دارد و لذت بخش است اما حتی در همان خارج از پیست هم اگر مردم و خانواده ها از خطرات و عواقبت این کار غلط مطلع باشند، انجام نمی دهند چراکه بعضا منجر به قطع نخاع و حتی مرگ می شود.

علوی بیان کرد: رسانه ها، صدا و سیما، نیروی انتظامی در زمینه استفاده از تیوپ سواری در پیست اسکی و محدوده آن فرهنگ سازی کنند تا امسال با بارش برف شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

وی تاکید کرد: قبل از بارش برف با بنر و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می کنیم که پس از این با مشکلی مواجه نشویم و هرکسی تیوپ بازی کرده و با مشکلی روبه رو شد ما پاسخگو نیستیم.

به گزارش ایسنا، پیست اسکی کاکان یکی از مناطق ظرفیت‌های گردشگری و توریستی ورزشی استان بوده که همه ساله در فصل زمستان میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور است و در 20 کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و در مسیر دهستان کاکان و شهرستان اقلید فارس قرار دارد و در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا قرار گرفته و دارای طول مفید 600 متر است. این مکان دارای ظرفیت‌های بالا برای ورزش‌های زمستانی است که در سال‌های گذشته با استقبال چشمگیر مردم مواجه بوده است.

پیست اسکی کاکان به دلیل موقعیت جغرافیایی نزدیکترین مکان به استان‌های جنوبی کشور است و مسافران زیادی این مکان را برای تفریح انتخاب می‌کنند و می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های لازم از ظرفیت‌ گردشگری این منطقه استفاده کرد و این مهم نیازمند توجه مسئولان است. آخر هفته های برفی کوه‌های اطراف پیست اسکی کاکان یاسوج مملو از جمعیت علاقمندان به ورزش های زمستانی از داخل استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان‌های همجوار به این منطقه سفر می کنند، است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید