اخبار مهم روز سه شنبه 23 مهرماه 1398


...

۱۰:۴۵

اردوغان: اتحادیه عرب مشروعیت ندارد

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار یک یادداشت در روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به دفاع از عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه و دلایل چرایی این عملیات پرداخت.

اردوغان ضمن رد ادعاها درباره هدف قرار دادن کُردهای سوری در عملیات ترکیه تصریح کرد: «از منظر ما، همه شهروندان جمهوری عربی سوریه که هیچ تعلقی به گروه‌های تروریستی ندارند، از حقوق برابری برخوردار هستند. ما پ‌ک‌ک را معادل کُردهای سوریه نمی‌دانیم و با این موضوع به طور خاص مخالف هستیم».

اردوغان به مواضع اتحادیه عرب علیه عملیات نظامی ترکیه در سوریه هم واکنش نشان داد و این اتحادیه را «فاقد هر گونه مشروعیت» خواند. به گفته او، اتحادیه عرب نماینده احساسات و نظرات واقعی مردم کشورهای عربی نیست.

رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به اتحادیه عرب نوشت: «از آنجا که آنها از تلاش‌های ترکیه برای بازگرداندن مهاجران سوریه به سرزمین‌های پدری‌شان خوشحال نیستند، به ما بگوینند که آنها تاکنون چه تعداد از قربانیان جنگ (در سوریه) را در کشورهای خودشان پذیرش کرده‌اند؟ آنها چه کمکی برای پایان بحران انسان دوستانه در سوریه کرده‌اند؟ آنها از چه ابتکاری برای توقف جنگ داخلی (سوریه) حمایت کردند؟»

اخبار مهم روز سه شنبه 23 مهرماه 1398

Fararu.com Fararunews @
۱۰:۳۸

روحانی: احیای دریاچه ارومیه با موفقیت انجام شد

حسن روحانی در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولین تصمیم دولت در روز اول تشکیل دولت یازدهم نام برد که با موفقیت انجام شد.

وی افزود: اگر این قدم برداشته نمی شد امروز شهری به نام تبریز وجود نداشت و ۱۴ میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده بودند و باغات و مزارع از بین رفته بود.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: اگر تلاش دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک نبود بنزین‌های تولید شده از پتروشیمی میلیون‌ها بیمار را راهی بیمارستان کرده بود. امروز از بنزین یورو پنج استفاده می‌شود و این به معنای تضمین سلامت مردم عزیز ما بوده و هست.

اخبار مهم روز سه شنبه 23 مهرماه 1398

Fararu.com Fararunews @
۱۰:۲۲

حسین دهلوی پیشکسوت عرصه موسیقی درگذشت

حسین دهلوی از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی صبح روز سه‌شنبه ۲۳ مهر ماه بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری، در سن ۹۲ سالگی درگذشت.
این هنرمند پیشکسوت موسیقی که طی سال‌های اخیر به بیماری آلزایمر مبتلا بود، از چندی پیش با صلاحدید و تحت نظر خانواده در آسایشگاه بستری شده بود.
نخستین اثر دهلوی در زمینه ارکستر موسیقی ملی «سبک بال» در سال ۱۳۳۲ براساس موتیف کوتاهی ملهم از قطعه قاسم آبادی ساخته ابوالحسن صبا در شور تصنیف شده است.

دهلوی در سال ۱۳۷۱ ارکستر مضرابی را تشکیل داد که صرفاً شامل ساز‌های مضرابی سنتور، تار، قانون، عود و بم تار (تارباس) بود. در کنسرت‌های مهرماه ۱۳۷۱ قطعات دیگری از جمله تصنیف قدیمی باغ تفرج (در همایون)، نغمه ترک، پیش درآمد سه گاه، پیش درآمد همایون، سرود گل، نوا و چهارمضراب دشتی (برای گروه سنتور) گفت: وگوی دل و... اجرا شد.

یکی از مهمترین آثار حسین دهلوی کتاب «پیوند شعر وموسیقی آوازی» است که جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی در بخش هنر را به خود اختصاص داد. دهلوی در سال ۱۳۸۲ به عنوان چهره‌ماندگار مورد تقدیر قرار گرفت.

اخبار مهم روز سه شنبه 23 مهرماه 1398

Fararu.com Fararunews @
۱۰:۱۳

آمریکا تحریم‌هایی را بر آنکارا اعمال کرد

آمریکا دو وزارتخانه و سه مقام ارشد دولت ترکیه را در واکنش به عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه تحریم کرده است.

استیو منوچین وزیر دارایی آمریکا عصر دوشنبه در واشنگتن به خبرنگاران گفت که تحریم‌های تازه تاثیر "شدیدی" بر اقتصاد ترکیه خواهد داشت.

وزارت دارایی آمریکا در بیانیه‌ای نوشت که دو وزارتخانه و سه مقام ارشد دولت ترکیه هدف گرفته شده اند.

در این بیانیه آمده است: "اقدامات دولت ترکیه جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد و منطقه را بی ثبات می‌کند، که از جمله شامل تضعیف عملیات شکست داعش (گروه دولت اسلامی) است. "

براساس تحریم‌هایی که آقای ترامپ فرمان آن را امضا کرده آمریکا کلیه مذاکرات تجاری با ترکیه را معلق می‌کند و تعرفه‌ای ۵۰ درصدی بر فولاد ترکیه را مجددا اعمال می‌کند.

اخبار مهم روز سه شنبه 23 مهرماه 1398

Fararu.com Fararunews @
۱۰:۰۶

پایان تلخ جام جهانی برای والیبال ایران

تیم ملی ایران از ساعت ۷ صبح امروز در یازدهمین و آخرین بازی خود در جام جهانی والیبال به مصاف لهستان رفت و با نتیجه سه بر صفر باخت. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۶ به سود لهستان به پایان رسید.

با این نتیجه، ایران جام جهانی را با ۷ باخت، ۴ برد و ۱۲ امتیاز به پایان برد. تعیین رتبه نهایی تیم ایران به نتایج تیم‌های روسیه و کانادا مقابل تونس و ژاپن بستگی دارد. لهستان هم با این برد،‌ به مقام دوم مسابقات رسید و پایین‌تر از برزیل و بالاتر از آمریکا قرار گرفت و صاحب مدال نقره شد.

اخبار مهم روز سه شنبه 23 مهرماه 1398

Fararu.com Fararunews @

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند