روند تردد زائران اربعین در مرز مهران معکوس شد


روند تردد زائران اربعین در مرز مهران معکوس شد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه بیش از 170 هزار نفر در طی 14 ساعت گذشته از مرز مهران عبور کرده اند، گفت: روند تردد زائران معکوس شده است.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: از این میزان تردد ۸۰ هزار نفر خروج و بیش از ۹۰ هزار نفر ورود داشته اند.
وی در ادامه از روند معکوس تردد در مرز مهران خبر داد و گفت: از امروز روند ورود زائران به کشور در مرز مهران از میزان خروج پیشی گرفته است و این روند در روزهای آینده با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.
سلیمانی دشتکی سپس به موضوع تعطیلی مدارس مهران در موج برگشت زائران اشاره کرد و یادآور شد: به خاطر رفاه حال شهروندان مهرانی در روزهای چهارشنبه ۲۴ تا دوشنبه ۲۹ مهر ماه مدارس این شهر در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل است.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

اربعین سال گذشته ۲ و نیم میلیون نفر از مرز مهران عبور کردند که پیش بینی می شود امسال این میزان تردد از سه میلیون نیز فراتر رود.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟