زیرساخت های فرهنگی برای اربعین فراهم شود / پدیده اربعین هر ساله جهانی تر و فراگیرتر می‌شود


زیرساخت های  فرهنگی  برای اربعین فراهم شود / پدیده اربعین هر ساله جهانی تر و فراگیرتر می‌شود

حجت الاسلام قمی گفت: در فضای فرهنگی دستگاه های حاکمیتی موظفند زیرساخت‌های فرهنگی را تأمین کنند؛ قدری اینجا کوتاهی صورت گرفته و جای مخفی‌کاری ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام محمد قمی» امروز (دوشنبه 22 مهر) در حاشیه بازدید از مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اربعین حرکتی مردمی است و باید مردمی نیز باقی بماند، اما این نیز معنایش فرار مسئولان حکومتی و دولتی از انجام وظایف خود نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به برخی کمبود امکانات به دلیل ازدجام جمعیت در عراق اشاره کرد و افزود: تمام عزم و توانمان را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم بیشتر خدمت کنیم.

وی اضافه کرد: عمده دغدغه ما در موج بازگشت زائران است و به فضل الهی در این ایام پیش رو، سازمان تبلیغات اسلامی و همه دلسوزان و فعالان برای خدمت رسانی بهتر به مردم و زائران تلاش می‌کنند.

وی از حضور سازمان تبلیغات در مرزها تا بازگشت همه زائران به کشور خبر داد و تصریح کرد: دستگاه‌های حاکمیتی مسئولیتی دارند و بعضا حتی کوتاهی‌هایی نیز صورت گرفته که بابت این کوتاهی‌ها، عذرخواهی می‌کنم و پیگیر امور هستم تا جبران شود.

حجت الاسلام قمی اربعین را اقدامی مردمی دانست و تاکید کرد: باید کار فرهنگی برای اربعین انجام شود؛ نذرهای فرهنگی، پدیده‌های تبلیغی در اربعین است.

وی با بیان اینکه طلبه‌هایی که می‌آیند و کار تبلیغی می‌کنند، مانند سایرین برای خدمت آمده‌اند ابراز کرد: طلبه‌ها آمده‌اند تا احکام و معارف الهی و هر آنچه را که می‌دانند عرضه کنند و خالصانه برای خدمت فرهنگی اینجا هستند و این حال و هوای مردمی بودن کار فرهنگی در اربعین هم جزیی از این پدیده محتشم بین‌المللی مردمی است و باید مردمی بودنش حفظ شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه دستگاه‌های حاکمیتی موظف هستند برای فراهم کردن زیرساخت‌های اربعین تلاش کنند یاد آور شد: باید اوضاع جاده و سایه‌بان‌ها بهتر و زیرساخت‌های بهداشتی تأمین شود.

وی افزود: در فضای فرهنگی نیز دستگاه های حاکمیتی موظفند زیرساخت‌های فرهنگی را تأمین کنند، قدری اینجا کوتاهی صورت گرفته و جای مخفی‌کاری ندارد در همین جا قول می‌دهیم تا دست کم در موج برگشت به زعم خودمان بتوانیم اساسی خدمت کنیم و کار فرهنگی انجام شود.

وی به پیام اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: پیام اربعین از همان سال اول یعنی ۴۰ روز پس از عاشورا پیام مانایی و به نتیجه رسیدن حق و میرایی ظلم است ظلمی که امروز در حال تلاش است تا تمدن بسازد ولی آن ظلم می‌میرد و تمدن حق فراگیر خواهد شد.

حجت الاسلام قمی خاطر نشان کرد: مردم نیز پیام اربعین را به خوبی درک کرده و خوب می‌فهمند و با او خوب نسبت گرفته‌اند و آن را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: اربعین پیام پیچیده و سختی ندارد که بخواهیم آن را بیابیم، شاید وقتی از تعابیری مثل تمدن سازی یاد شود گاهی به نظر آید مردم کوچه و بازار و روستایی کمتر با این مفاهیم انس دارند شاید مفاهیم فطری تری همچون عالم‌گیر شدن عدل و حق تعابیر بهتری باشد.

وی پیام اربعین را همان پیام سال ۶۱ هجری دانست که به سمت قله‌های نور و حقیقت حرکت می‌کند و افزود: هر ساله اربعین پربارتر و پررونق تر خواهد شد و در تلطیف روحی جامعه موثرتر خواهد بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: این پدیده هر ساله جهانی تر و فراگیرتر می‌شود، قدرت مستضعفان عالم روز به روز بیشتر و مستکبران و ظالمان هر سال به برکت اربعین، ضعیف تر و کم فروغ تر خواهند شد.

وی با بیان اینکه پیام اربعین را مردم حسینی و عاشقان سیدالشهدا (ع) که با جان و دل پا در این مسیر می گذراند خوب درک کرده‌اند گفت: امیدوارم تا گام‌های نهایی پیام اربعین که ظهور امام عصر (عج) است فاصله زیادی نمانده باشد و به فضل خداوند در مسیر تمدن توحیدی مهدوی پای پیاده در این مسیر پر جمعیت همه با هم حرکت می‌کنیم.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج