بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!


بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!

ما در حال ورود به عصری هستیم که لیموزین‌ها باید از قوای محرکه‌ی الکتریکی شده استفاده کنند تا هم از نظر هزینه‌ها و هم از نظر اصول زیست‌محیطی بتوانند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند؛ اما درحالی‌که ب ام و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس مدتی است که در زمین پلاگین هیبریدی دست به... The post بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار! appeared first on مجله...

ما در حال ورود به عصری هستیم که لیموزین‌ها باید از قوای محرکه‌ی الکتریکی شده استفاده کنند تا هم از نظر هزینه‌ها و هم از نظر اصول زیست‌محیطی بتوانند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند؛ اما درحالی‌که ب ام و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس مدتی است که در زمین پلاگین هیبریدی دست به یقه شده‌اند اما جدیدترین نسخه‌ی آئودی A8 تاکنون با آپشن هیبریدی کامل در دسترس نبوده اما به تازگی مدل A8 60 TFSl e کواترو به دیگر اعضای خانواده پیوسته است.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
این خودرو دارای پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی و واحد الکتریکی 126 اسب بخاری است که کل قدرت 443 اسب بخاری را تولید می‌کنند. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز نیروی پیشرانه را از طریق سیستم کواترو به تمامی چرخ ها منتقل می‌کند.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
آئودی فعلاً اشاره‌ای به ویژگی‌های عملکردی این خودرو نداشته اما انتظار داریم شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن حدود 6 ثانیه و حداکثر سرعت نیز در محدوده‌ی 230 کیلومتر در ساعت باشد. شما می‌توانید این خودرو را در دو نسخه‌ی استاندارد یا طویل‌تر اسپورت خریداری کنید و مدل پرچم‌دار ورسپرانگ هم تنها به‌صورت طویل‌تر عرضه می‌شود.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
شاید موضوع مهم‌تر این باشد که باتری 14.1 کیلووات ساعتی آئودی با استفاده از شارژر دیواری 7 کیلوواتی در دو و نیم ساعت شارژ می‌شود و با یک‌بار شارژ می‌توان برد حدود 40 کیلومتری را به دست آورد. آئودی ادعا می‌کند حداکثر سرعت خودرو در حالت الکتریکی به 178 کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. این اعداد و مشخصات باعث می‌شوند آئودی A8 60 TFSl e با مرسدس S 560 e و ب‌ام‌و 745 Le xDrive قابل‌مقایسه باشد؛ و آئودی در تئوری می‌تواند سریع‌تر از رقبا باشد.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
همین مجموعه در عمل هم خوب کار می‌کند. گیربکس 8 سرعته آئودی عملکرد نرمی داشته و نقل‌وانتقال قدرت در حالت‌های الکتریکی و ترکیبی به خوبی صورت می‌گیرد. البته در پشت آمپرها نشان دهنده‌ای وجود دارد که وضعیت برد الکتریکی خودرو را نشان می‌دهد.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
اگر بخواهید می‌توانید A8 را مجبور به ماندن در حالت تمام الکتریکی بکنید که این کار با استفاده از یک دکمه در بخش پایین‌تر دو صفحه‌نمایش انجام می‌شود؛ اما در اکثر مواقع آسان‌ترین حالت این است که خودرو را در حالت هیبریدی قرار دهید و خود خودرو تصمیم بگیرد که از چه پیشرانه‌ای در چه زمانی استفاده کند. خودرو برای انجام چنین کاری از داده‌های متنوعی همچون ناوبری، اطلاعات ترافیک و… استفاده می‌کند.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
حتی شما می‌توانید کمی با پدال گاز بازی کنید و برای مثال در تقاطع‌ها فرصت رانندگی سریع‌تر را پیدا نمایید. البته اگر بخواهید مطمئن شوید که شارژ کافی در باتری برای برد تمام الکتریکی وجود دارد یک حالت دیگر هم وجود خواهد داشت.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
به‌هرحال به نظر می‌رسد باتری 14.1 کیلووات ساعتی این خودرو می‌تواند به همان برد ادعایی آئودی دست یابد. البته برای این کار باید مسیر پیش رو ترکیبی از بزرگراه، جاده‌های خوب و خیابان‌های نه چندان شلوغ شهری باشد.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
و این آسایش و رفاه بالای کابین A8 است که همواره ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. صدای پیشرانه‌ی الکتریکی به خوبی سرکوب شده و حتی زمانی که پیشرانه در حال کار باشد نرمی آن مشهود خواهد بود.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
البته شاسی خودرو کاملاً با قوای محرکه‌ی عالی A8 هماهنگی ندارد. تکان های بدنه در کل کنترل شده اما آئودی به همراه ب ام و آن پشتیبانی خاص S کلاس در بحث بدنه را ندارد. این موضوع با توجه به مأموریت تعریف شده برای A8 کمی سؤال‌برانگیز است.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
ما انتقادات بسیار کمتری درباره‌ی خود کابین داریم چراکه بخش داخلی این سدان لوکس فضای بسیار دوست‌داشتنی‌ای دارد و طیف وسیعی از متریال لوکس و تکنولوژی‌های پیشرفته به چشم می‌خورند.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
اگرچه سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی با دو صفحه‌نمایش بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما از بازخورد هپاتیک استفاده می‌کند و بنابراین شما برای کاربرد خوب باید به‌طور کامل دکمه‌ها را فشرده و کمی نگه‌دارید تا آن کار انجام شود. این کار تنها به خاطر نمایش تکنولوژی پیشرفته‌ی آئودی صورت گرفته است. یک صفحه‌نمایش ساده یا دکمه‌های واقعی و فیزیکی می‌توانست عملکرد سریع‌تر و بهتری داشته باشد.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
آئودی هنوز جزئیات مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی محصول جدید خود را اعلام نکرده اما انتظار داریم این اعداد با رقبا قابل‌مقایسه باشند.

بررسی آئودی A8 60 TFSl e، باشکوه و باوقار!
آئودی A8 60 TFSle کواترو احتمالاً متقاعدکننده‌ترین عضو این خانواده بوده و مخصوصاً زمانی که در نظر بگیرید خودروهایی همچون آئودی A8 بخش اعظم زمان خود را صرف انتظار برای مالکان در شهر سپری می‌کنند آن را گزینه‌ای معقول‌تر خواهید دانست. این خودرو می‌تواند ابزاری عالی برای افرادی باشد که به نقاط شارژ دسترسی داشته و خواهان لیموزینی راحت، باکیفیت، فوق‌العاده آرام و نرم و کم‌هزینه هستند.

مشخصات آئودی A8 60 TFSl e کواترو ورسپرانگ

قیمت: 80 هزار پوند (تخمینی) پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی و واحد الکتریکی قدرت/گشتاور: 443 اسب بخار/700 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 6 ثانیه (تخمینی) حداکثر سرعت: 233 کیلومتر در ساعت (تخمینی) مصرف سوخت: اعلام نشده برد الکتریکی: 42 کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟