درآمد 484 میلیون تومانی از مراتع گیاهان خودرو شاهین‌شهر


درآمد 484 میلیون تومانی از مراتع گیاهان خودرو شاهین‌شهر

رئیس اداره منابع طبیعی شاهین‌شهر و میمه گفت: شاهین‌شهر امسال، 484 میلیون تومان درآمد از بهره‌برداری یک هزار و 450 هکتار، مراتع گیاهان دارویی خودرو، داشته است.

مهدی اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، به اقلیم آب و هوایی شهرستان شاهین‌شهر اشاره و اظهار کرد: سال ۱۳۸۹ به بعد اجازه بهره‌برداری از مراتع گیاهان دارویی خودرو مراتع روستاهای "کلهرود" و "سُه" در شهرستان صادر شده است.

وی، مراتع مورد بهره‌برداری امسال را یک هزار و ۴۵۰ هکتار تخمین زد و افزود: از مراتع مورد بهره‌برداری در روستاهای "سُه" و "کلهرود" که مساحت‌های آن‌ها به ترتیب ۲۵۰ هکتار و یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار است، سه هزار و ۶۰۰ کیلوگرم کتیرا استحصال شده که سِه تُن آن متعلق به مراتع "کلهرود" بوده ‌است.

اکبری ارزش ریالی کتیرای برداشت شده امسال را ۴۸۴ میلیون تومان برآورد کرد و ادامه داد: امسال در مراتع روستای "کلهرود" با اشتغال ۲۵ نفر از روستاییان در بهره‌برداری، ۴۰۰ میلیون تومان درآمد کسب شد و مابقی با اشتغال چهار نفر متعلق به روستای "سُه" است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهین‌شهر و میمه، گیاهان دارویی خودرو را با توجه به اقلیم آب و هوایی این منطقه از استعدادهای توسعه و پیشرفت اقتصادی شهرستان دانست و افزود: با توجه به تقاضای رو به رشد مصرف و جایگزینی گیاهان دارویی در برابر داروهای صنعتی، شهرستان ظرفیت و پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش را دارد که باید تمهیدات مناسبی در این خصوص اندیشیده شود.

اکبری تصریح کرد: در راستای معرفی و شناساندن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان در بخش رشد گیاهان دارویی خودرو، جذب سرمایه‌گذار و اشتغال‌زایی، رسانه‌ها نقش بسزایی داشته و می‌توانند شرایط توسعه و پیشرفت روز افزون این شهرستان را در بخش کشت، صنعت و اشتغال فراهم کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟