15 میلیون تومان تسهیلات معیشتی به روستائیان سیل‌زده پرداخت می‌شود


15 میلیون تومان تسهیلات معیشتی به روستائیان سیل‌زده پرداخت می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: 15 میلیون تومان تسهیلات معیشتی با سود کم در اختیار روستائیان خسارت دیده از سیل در استان قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین خانی، امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت روز ملی روستاها و عشایر برگزار شد، اظهار کرد: در استان اصفهان ۱۴۰۵ روستا وجود دارد که از این تعداد ۹۳۵ روستا، بالای ۲۰ خانوار است و فقط طرح هادی ۸ روستا برای تأمین مسکن برای آنان تعریف نشده است، همچنین بعد از ۱۰ سال طرح بازنگری روستاها را تعیین می‌کنیم که برای ۳۷۱ روستا در استان این مهم انجام شده است.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های هادی، تأمین مسکن بیش از ۷۰۰ روستا را در استان انجام دادهایم. در سال ۹۷، بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان در ۴۲۸ روستا اجرای طرح هادی داشتیم که ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان این مبلغ از طریق تخصیص تملک دارایی بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: برای ۲۸۰ روستای استان با تخصیص اعتبار ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، قیر رایگان تأمین کردیم، همچنین برای سال ۹۸، اعتبارات ابلاغ شده و برای مرحله نخست تخصیص قیر رایگان به روستاها، ۲۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

خانی تصریح کرد: از سال ۸۴ تاکنون ۸۶ هزار و ۹۳۴ واحد مسکونی را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم که ۵۴ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است، همچنین برای سال ۹۸، ۱۰ هزار و ۵۰۰ سهمیه ساخت واحد مسکونی داریم که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

وی در خصوص واحدهای مسکونی خسارت دیده استان اصفهان بر اثر سیل، گفت: برای دریافت تسهیلات از ۸۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده تاکنون ۵ هزار واحد مسکونی ثبت نام کرده‌اند، همچنین ۱۵ میلیون تومان تسهیلات معیشتی با سود کم در اختیار روستائیان خسارت دیده از سیل قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، افزود: در بحث صدور اسناد مالکیت از سال ۱۳۷۵ تاکنون، ۲۱۲ هزار و ۳۴۸ واحد روستایی و شهری دارای سند مالکیت شده‌اند و در سال ۹۸ برای ۳۱۹۴ واحد، سند مالکیت صادر شده است.

خانی اظهار کرد: امسال برای ۸۰ روستای استان اصفهان طرح بازنگری هادی تهیه می‌شود که در اختیار دهیاری‌ها و بخشداری‌ها قرار می‌گیرد و تاکنون طرح هادی هشت روستا را اجرا کرده‌ایم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...