دانش‌آموزان گرگانی سفیران قانون می‌شوند


دانش‌آموزان گرگانی سفیران قانون می‌شوند

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای نخستین بار در کشور، طرح همیار قانون با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با قوانین و تکالیف حقوقی در گرگان اجرا می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، هادی هاشمیان افزود: ۴۰ معلم و مربی پیش دبستانی و مهدکودک در این طرح آموزش دیدند و قرار است از اول آبان در مدارس و مهدکودک‌های گرگان اجرای طرح آغاز شود.

وی بیان کرد: در قالب این طرح، مربیان و معلمان، قوانین را برای مهدکودکی‌ها و دانش آموزان مقطع ابتدایی به‌صورت شعر، ادبیات داستانی و نمایشی، آموزش می‌دهند و در مقاطع متوسطه نیز دانش آموزان متناسب با پایه تحصیلی و نیازشان، قوانین و تکالیف حقوقی را می‌آموزند و به دوستان و خانواده‌هایشان نیز آموزش می‌دهند.

رئیس کل دادگستری گلستان بابیان این‌که مسئولیت مدنی در قانون مشخص است و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌ها ملزم به رعایت قوانین هستیم، افزود: آموزش قانون به شهروندان برای ما یک تکلیف است و در این بین آموزش از سنین پایین برای دانش آموزان مؤثر است.

هاشمیان گفت: برای اجرای این طرح کارگروهی بین دادگستری، استانداری، آموزش‌وپرورش، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج حقوقدانان تشکیل و پس از چند ماه کار کارشناسی اجرای آزمایش اجرای این طرح در گرگان آغاز شد و به‌تدریج در سراسر استان فراگیر می‌شود.

وی به اجرای طرح موفق همیار پلیس در مدارس اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح دانش آموزان علاوه بر این‌که فعالیت‎های اجتماعی را دنبال می‎کنند، انضباط، قانون و حقوق خود را می‌آموزند و به خانواده‌های خود نیز منتقل می‌کنند.

به گفته هاشمیان، اجرای این طرح به کاهش خشونت، سرقت و سایر آسیب‌های اجتماعی در مدارس کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج