خیرین 160 میلیارد ریال به موکب اهل سنت کردستان کمک کردند


خیرین 160 میلیارد ریال به موکب اهل سنت کردستان کمک کردند

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به استقبال خیرین در خدمت رسانی به زائران اربعین گفت: مردم خیر و نیکوکار استان بیش از 160 میلیارد ریال به موکب اهل سنت این استان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی کمک کردند.

حجت الاسلام محمد کاروند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با گذشت سه روز از فعالیت موکب از محل اجرای نیت موقوفات اهل سنت کردستان، خیرین با اهدای اقلام غذایی و خوراکی به همراهی این موکب در خدمات رسانی به زائران اربعین کمک کردند.

وی افزود: دراین مدت ۱۶۰ میلیارد ریال اقلام غذایی شامل نیم تن برنج، ۱۰۰ لیتر شیر، ۱۰ صندوق سیب،۱۰ تن هندوانه، یک هزار و ۷۰۰ بطری آب معدنی و ۱۰ کارتن تخم مرغ از سوی هفت نفر از خیرین استان اهدا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اطعام حدود ۱۳ هزار نفر از زائران تاکنون در موکب اهل سنت استان، گفت: اهل سنت کردستان احترام ویژه ای برای اهل بیت پیامبر(ص) قائل هستند و این احترام و دلبستگی در خدمت رسانی به زائران اربعین به زیبایی نمایان شده است.

وی یادآور شد: امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان با همکاری متولیان علاوه بر موکب سنندج، در بیجار و مرز خسروی نیز موکب هایی برای پذیرایی از زائرین اربعین راه اندازی کرده است.

حجت الاسلام کاروند اظهار داشت: در مجموع تاکنون حدود ۴۰هزار نفر زائر از خدمات مواکب اوقاف و امور خیریه کردستان بهره مند شده اند.

راهپیمایی اربعین، پیاده روی مسلمانان و آزادیخواهان کشورهای مختلف از نقاط مختلف کشور عراق به طرف کربلا به مناسبت اربعین حسینی است.

زائران ایرانی مسیر ۸۰ کیلومتری نجف مقدس تا کربلای معلی را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند؛ این مسیر به تعداد یک هزار و ۴۵۲ ستون برای راهپیمایان پیش‌بینی شده که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، مسیر نجف تا کربلا طی سه تا چهار روز طول می‌کشد.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری