قوانین تغییر رشته دانشجویان ناراضی از رشته انتخابی خود در سال 98


قوانین تغییر رشته دانشجویان ناراضی از رشته انتخابی خود در سال 98
طبق در آئین نامه های آموزشی منتشر شده به وسیله وزارت علوم تأکید شده دانشجو در زمان تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته از رشته ای به رشته دیگری تغییر رشته دهد. بدین ترتیب تغییر رشته فقط محدود به مقطع کاردانی و کارشناسی مستمر میشود و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مجاز به تغییر رشته نیستند.

نزدیک به یک ماه از شروع سال تحصیلی گذشته است و بسیاری از دانشجویان بیش تر با فضای درس و دانشگاه آشنا شده اند، ولی در این بین بعضی از دانشجویان تازه وارد بنا به دلایلی از رشته تحصیلی خود ناراضی هستند و پیشفرض هایی که برای رشته تحصیلی در نظر گرفته بودند به صورت دیگری روی داده است. ولی آیا میتوان رشته درسی را تغییر داد؟ آیا میتوان از یک دانشگاه هم زمان تغییر رشته و انتقالی گرفت؟ و چند سؤال دیگر.

به طور کلی طبق در آئین نامه های اموزشی منتشر شده به وسیله وزارت علوم تأکید شده دانشجو در زمان تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته از رشته ای به رشته دیگری تغییر رشته دهد. بدین ترتیب تغییر رشته فقط محدود به مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته میشود و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مجاز به تغییر رشته نیستند. حال اینکه این تغییر رشته به شرایط دانشجو و موافقت دانشگاه بستگی دارد که در ادامه بیان می کنیم.

قوانین تغییر رشته دانشجویان ناراضی از رشته انتخابی خود در سال 98ماده ۲۳ آیین نامه آموزش وزارت علوم

ولی وضعیت تغییر رشته در دانشگاه های دولتی به چه شکلی است؟ طبق قانون های موجود نزدیک به ۱۴ شرط برای تغییر رشته یک دانشجو موجود است، که در جدول زیر آمده است:

قوانین تغییر رشته دانشجویان ناراضی از رشته انتخابی خود در سال 98۱۴ شرط تغییر رشته در دانشگاه های دولتی
iusnews​.‎​ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان