فدراسیون جهانی اتومبیلرانی؛ رفتار فتل در لحظه شروع قانونی بود


فرمول یک ایران – در لحظه شروع گرندپری ژاپن به نظر می رسید که سباستین فتل قبل از شروع مسابقه از جایگاه خودش خارج شده بود و به قول معروف جامپ استارت داشت. سباستین فتل که در جایگاه اول مسابقه قرار داشت، در لحظه پیش از شروع مسابقه از جایگاه خودش خارج شد که بلافاصله زیر ذره بین قرار گرفت و تماشاگران انتظار داشتند طبق گذشته و اتفاق های نسبتا مشابه ای...

فرمول یک ایران – در لحظه شروع گرندپری ژاپن به نظر می رسید که سباستین فتل قبل از شروع مسابقه از جایگاه خودش خارج شده بود و به قول معروف جامپ استارت داشت.

سباستین فتل که در جایگاه اول مسابقه قرار داشت، در لحظه پیش از شروع مسابقه از جایگاه خودش خارج شد که بلافاصله زیر ذره بین قرار گرفت و تماشاگران انتظار داشتند طبق گذشته و اتفاق های نسبتا مشابه ای که برای کیمی رایکونن در مسابقه قبل رخ داد به او نیز جریمه ای تعلق گیرد. اما به فتل هیچ جریمه ای تعلق نگرفت که داوران این موضوع را اینگونه تشریح کردند:

داوران با بررسی مدارک ویدیویی و فرستنده هایی که در هر خودرو نصب شده است به این نتیجه رسیدند که ویدیوهای بازپخش به ظاهر نشان از یک سری حرکات از خودروی فتل دارد ولی این میزان حرکات در محدوده قانونی سیستم جامپ استارت شناسایی شد و موردی بر آن نیست.(یعنی که معیار برای سنجش این موضوع سیگنال های ارسال شده از فرستنده های نصب شده روی خودرو ها هستند نه ویدیو ها)

فتل نیز در این مورد بیان کرد که:

چراغ های شروع مسابقه برای مدت زمان زیادی روشن بودند اما این اشتباه من بود و مومنتوم خودم را در انجا از دست دادم و اتفاقی بدتر از یک استارت بد برایم رخ داد، واقعا یک استارت بد بود و بعد شرایط سخت تر شد، زیرا که مرسدس فوق العاده در مسابقه سریعتر بد، آنها در مسابقه سرعت بیشتری نسبت به ما داشتند.

فتل در پاسخ اینکه آیا بدون این استارت می توانست برنده مسابقه باشد اینطوری اظهار نظر کرد:

نمی دانم به این خاطر که آنها(مرسدس) دست بالاتر را در تاکتیک مسابقه نسبت به ما داشتند. با این سرعت کمی که داشتیم، رده دومی بیشترین نتیجه ای بود که می توانستیم کسب کنیم، اما مطمئنا من خوش حال نیستم بابت اتفاقی که در شروع مسابقه رخ داد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز