اجرای برنامه پیک امید برای کودکان در مرز مهران


اجرای برنامه پیک امید برای کودکان در مرز مهران

ایلام - ایرنا - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: تماشاخانه سیار کانون برای اولین بار بعد از رونمایی در تهران به منظور اجرای ویژه برنامه اربعین در مرز مهران مستقر شده است.

محمدرضا زمردیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تماشاخانه یا تریلی سیار در قالب کاروان پیک امید موکب بچه‌های اربعین را در مرز مهران راه‌اندازی می کند و در صورت دریافت مجوز از سوی مسئولان عراقی و عبور از مرز ایران در طول مسیر راهپیمایی بزرگ نجف تا کربلا به اجرای برنامه می پردازد.
وی افزود: بعد از رونمایی این تماشاخانه سیار در تهران همزمان با نخستین سفر خود به سمت مرز مهران درصدد اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با محتوای اربعین و فرهنگ عاشورایی برای کودکان و نوجوانان حاضر در پیاده‌روی اربعین است.
زمردیان یادآور شد: کار در کاروان‌های پیک امید کاری کاملا داوطلبانه و جهادی است که با همکاری بسیج کانون صورت می‌گیرد و مربیان کانون از سراسر کشور به صورت داوطلبانه به ارایه خدمات فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان می پردازند.
وی در خصوص هدف از ایجاد کاروان پیک امید از سوی مرکز توضیح داد: هدف از راه‌اندازی کاروان‌های پیک امید خدمت‌رسانی به مراکز کم‌برخوردار است و این حرکت دارای دو بخش ملی و استانی است که بخش استانی آن، شامل مناطقی می‌شود که امکان حضور مراکز سیار ما در آن‌ها وجود ندارد بدین ترتیب استان‌ها شناسایی می‌شوند و به صورت ماهیانه واحدهای خودشان را اعزام می‌کنند.
وی اضافه کرد: ۷۵ نفر از مربیان و اعضای کانون از نقاط مختلف کشور در این برنامه فرهنگی هنری مشارکت دارند که البته اولویت اول این کاروان در صورت ارایه مجوز از سوی طرف عراقی گذشتن از مرز و حرکت به سمت مسیر نجف تا کربلا و پیوستن به موکب اصلی کانون در محل عمود ۱۲۲۹ است.
زمردیان توضیح داد: اگر این مجوز صادر نشود کاروان پیک امید در مرز مهران تا پایان اربعین مستقر می شوند و به ارائه خدمات فرهنگی هنری برای راه‌پیمایان اربعین حسینی - به‌ویژه کودکان و نوجوانان - با قومیت‌ها، زبان‌ها و گویش‌های مختلف می پردازند.
در آیین رونمایی تماشاخانه سیار کانون و اعزام کاروان پیک امید در مرز مهران، برنامه‌هایی مانند دمام‌نوازی، تئاتر، نقالی عاشورایی و ذکر مصیبت امام‌حسین(ع) و یاران شهیدش اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۷۱۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل