اجرای طرح مدرسه پویا در مدارس آذربایجان غربی آغاز شد


اجرای طرح مدرسه پویا در مدارس آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه- ایرنا- سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: امسال طرح مدرسه پویا در 100 مدرسه استان با اولویت مدارس دخترانه اجرا می‌شود.

قدرت اله قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی و تراکم جمعیت سبب شده است تا کم‌تحرکی و بیماری‌های متعدد جسمی و فقر حرکتی عرصه را برای زندگی شهروندان تنگ و تلخ کند و آموزش و پرورش به عنوان گسترده‌ترین نهاد تربیتی در تلاش است با اجرای برنامه و طرح‌های متعدد پویایی و تحرک را در بین دانش‌آموزان افزایش دهد تا از این طریق زمینه مناسب یادگیری و پویایی برای آیندهسازان مهیا سازد.

قاسمی بیان کرد: طرح مدرسه پویا به دنبال توسعه مهارت‌های بنیادین ورزشی، افزایش آمادگی جسمانی و کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی و فرهنگ‌سازی برای داشتن یک زندگی فعال و همچنین استفاده از تمامی فضای مدرسه در جهت ایجاد محیط شاداب در مدارس استان به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده‌، اظهار داشت: لازم است با برنامه‌ریزی مستمر این طرح اثربخش و شادی‌آفرین در همه مدارس استان اجرا شود.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۱ هزار دانش‌آموز است که حدود ۵۰ درصد این دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل هستند.

۷۱۲۵/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت