اتصال کردستان به راه آهن سراسری، پروژه اولویت دار کردستان است


اتصال کردستان به راه آهن سراسری، پروژه اولویت دار کردستان است

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه گردنه صلوات آباد سنندج اظهار کرد پروژه ساخت راه‌ آهن کردستان از جمله پروژه‌های مهم و اولویت دار دولت در این استان است.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه (١۸ مهرماه) در جریان بازدید از پروژه راه سازی گردنه صلوات آباد اظهار کرد: هدف از سفر بازدید از زیرساخت پروژه‌ها و سفر به تعدادی از شهرستان‌های استان است که مقرر شده وضعیت برخی از پروژه‌ها را بررسی کنیم.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری پروژه‌های تغییری در وضعیت اجرایی پروژه‌ی راه‌های اصلی و روستایی کردستان ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه سفر به شهرستان سقز و بازدید از پروژه بیمارستان ۲۲۰ تخته خوابی این شهر تصریح کرد: بحث توسعه مرز باشماق و افزایش تعداد پروازهای استان کردستان با افزایش تعداد شرکت‌های هواپیمایی، پیگیری خواهد شد.اتصال کردستان به راه آهن سراسری، پروژه اولویت دار کردستان است

وی جایگاه استان کردستان را استراتژیک عنوان کرد و ادامه داد: کردستان در بحث صادرات و ترانزیت جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد که با سرمایه‌گذاری افزایش ظرفیت ترانزیتی را پیگیری می‌کنیم.

اسلامی پروژه راه آهن کردستان از برنامه‌های اولویت دار دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: پروژه مهم دیگر استان اتصال کردستان به راه آهن سراسری است که پیگیر موانع اجرای پروژه همچون آزادسازی اراضی خواهیم بود.

وی جاده سنندج به مریوان را مسیری شریانی و مهم دانست و یادآورشد: امروز قطعا از جاده سنندج به مریوان بازدید خواهیم کرد و پیگیر اجرای این پروژه و بررسی کمی و کاستی‌های این طرح می‌شویم.

بازدید از مسیر سنندج به مریوان و تونل باغان، بازدید از مرز باشماق مریوان و بازدید از فرودگاه و بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی سقز، قسمتی از برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان است.

همچنین در ادامه سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی، از پروژه های راهسازی شهرستان بیجار، تونل و جاده گردنه ماموخ در مسیر سنندج به سقز، پروژه روگذر سه راهی مریوان و پروژه بانتا آبیدر سنندج بازدید کرده و شرکت در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان نیز آخرین برنامه این سفر اعلام شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرح/ ضرب المثل‌های مصور با استفاده از هوش مصنوعی