تلاش خادمان مواکب الاتحاد برای ایفای نقش در همایش میلیونی اربعین حسینی


تلاش خادمان مواکب الاتحاد برای ایفای نقش در همایش میلیونی اربعین حسینی

نبی زاده گفت: خادمان مواکب کانون های فرهنگی هنری مساجد «مواکب الاتحاد» در بحث پیاد روی بزرگ اربعین با حضور پرشور تلاش می کنند تا به شکلی متفاوت در این جریان میلیونی نقش ایفا کرده و در گسترش این جریان عظیم نقش موثری داشته باشند.

«ناصر نبی زاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی چندین سال است که به همت مردم مومن و شیفته معارف شیعه و اسلام ناب محمدی و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام از رونق گسترده ای برخوردار شده است و به یک جریان عظیم اعتقادی و فرهنگی تبدیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به حضور میلیون ها عاشق و دلداده امام حسین علیه السلام در این مراسم اشاره کرد و گفت: این حضور میلیونی یک ظرفیت و بستر شایسته و نمایشی از قدرت اسلام و جریان های حق طلب است.

وی با تاکید بر اینکه خادمان مواکب کانون های فرهنگی هنری مساجد در جریان بزرگ اربعین با حضور پرشور تلاش می کنند تا به شکلی متفاوت در این جریان میلیونی نقش ایفا کنند و در گسترش این جریان عظیم نقش موثری ایفا کنند، ادامه داد: اعضای کانون‌های مساجد تلاش کرده‌اند با پیوستن به این جریان تاثیرگذار، در سال‌های اخیر در مباحث فرهنگی و هنری این رویداد گام بردارند.

به گفته نبی زاده، در همین راستا، خادمان کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج) شهر فردوس چند سالی‌است که در بحث پیاده روی اربعین با قدرت و قوت ورود یافته اند و علاوه بر انجام کارها و فعالیت‌های زیرساختی و مورد نیاز زائران در حوزه‌های اسکان،‌ پذیرایی و ... به انجام کارهای فرهنگی و هنری نیز می پردازند.

وی به تعامل موکب آل یاسین در سال جاری با کانون مهدی موعود (عج) هم اشاره کرد و با تایید این هم‌افزایی برای تاثیرگذاری هرچه بهتر فعالیت‌های فرهنگی گفت: باید تلاش کرد که در کنار تامین نیازهای روزمره زائران حسینی، به مسائل فرهنگی نیز توجه ویژه کرد که در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این ظرفیت را دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این نهاد با کمک های مادی و معنوی از جمله تامین برخی از هدایای فرهنگی، تندیس های «الحسین یجمعنا»، اقلام مورد نیاز برای برپایی نمایشگاه کتاب وهمراه کردن اکیپ سیار نمایش فیلم از موکب مهدی موعود (عج) حمایت کرده است.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز