هر هفته یک طرح آب و برق افتتاح می‌کنیم


هر هفته یک طرح آب و برق افتتاح می‌کنیم

وزیر نیرو گفت: هر هفته یک طرح آب و برق در استان های کشور افتتاح می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان، امروز 15 مهر جاری، در مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی محمدشهر بیرجند گفت: وزارت از این هفته تا پایان سال هر هفته پویشی تحت عنوان الف - ب ایران در استان‌های کشور اجرا می‌کند.

وی افزود: این پروژه‌ها شواهدی بر این است که حتی در شرایط تحریم شدید اقتصادی، چرخ توسعه و عمران و آبادانی کشور از حرکت باز نخواهد ماند بلکه با سرعت بسیار مطلوبی به حرکت خودش ادامه می‌دهد.

اردکانیان اظهارکرد: تسهیلاتی برابر قانون برای سرمایه گذاران فراهم می‌کنیم و سرمایه گذاران بخش خصوصی در ایران و همچنین خارج کشور می‌توانند از تأسیسات و خطوط انتقال ما برای انتقال برق تولید شده به کشورهای همسایه مطابق قانون و ضوابط بهره‌مند شوند.

اردکانیان از ابلاغ مصوبه انتقال وظایف و مأموریت‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی به شهری خبر داد و تصریح کرد: این مصوبه در شورای عالی اداری به امضای رئیس جمهور رسیده است.

وی اظهارکرد: از چند سال گذشته در تلاش بودیم تا مقدمات انتقال وظایف آب و فاضلاب روستایی به شهری و چابک سازی برای تسریع خدمات‌رسانی را به روستاها فراهم کنیم که امروز اعلام شد رئیس جمهور این مصوبه را امضاء و ابلاغ کرده است.

وزیر نیرو گفت: در این طرح فاضلاب روستاها در گنجانده شده و در آینده نزدیک رسماً شرکت آب و فاضلاب استانی را خواهیم داشت و سعی خواهیم کرد در همین دولت آثار آن را عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ حیات در استان‌های مرزی اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: آرامش خاطر مدنظر است و باید با سرعت بیشتر طرح‌های تأمین آب شرب صنعت و معدن استان جوابگویی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها