وزارت اوقاف فلسطین خواستار نجات «مسجد ابراهیمی» شد


وزارت اوقاف فلسطین خواستار نجات «مسجد ابراهیمی» شد

وزارت اوقاف و امور مذهبی تشکیلات خودگردان فلسطین،تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای بستن مسجد ابراهیمی در مراسم «یوم کیپور» را محکوم کرد.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «israelnationalnews»،وزارت اوقاف و امور مذهبی تشکیلات خودگردان فلسطین،تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای بستن مسجد ابراهیمی در مراسم «یوم کیپور» را محکوم کرد.

مراسم «یوم کیپور» یا روز آمرزش که مهم‌ترین جشن مذهبی یهودیان و مقدس‌ترین روز در تقویم عبری است از عصر فردا (سه شنبه 16 مهر) آغاز می شود.

«حسام ابو الرب»،وزیر اوقاف و امور مذهبی تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار نجات مسجد ابراهیمی و پایان دادن به همه آسیب های شد که روزانه به این مسجد وارد می شود.

الرب،بسته شدن مسجد ابراهیمی و هتک حرمت به آن از سوی شهرک نشین های یهودی را حمله ای آشکار به مسلمانان و همه مکان های اسلامی دانست.

وی در این باره گفت: سیاست های رژیم صهیونیستی مبنی بر کنترل کامل این مسجد است و 52 بار جلوگیری از پخش اذان در یک ماه گذشته از مسجد ابراهیمی،منعکس کننده همین رویکرد است.

به گفته فلسطینی ها،مسجد ابراهیمی تنها متعلق به مسلمانان است و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین اغلب رژیم صهیونیستی را متهم به تلاش برای هتک حرمت به این مکان کرده اند.

اسرائیلی ها چندی پیش اقدام به قرار دادن پرچم رژیم صهیونیستی و یک لامپ در این مکان کردند که فلسطینی ها آن را هتک حرمت به مسجد ابراهیمی می دانند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟