همکاری علمی دانشگاه‌های گلستان با کشورهای آسیای میانه گسترش می‌یابد


همکاری علمی دانشگاه‌های گلستان با کشورهای آسیای میانه گسترش می‌یابد

نماینده وزارت امور خارجه در استان گلستان گفت: همکاری‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌های استان گلستان با دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های کشورهای آسیای میانه و نیز برخی از کشورهای همسایه گسترش خواهد یافت.

ذوالفقار امیرشاهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دیدار خود با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول یکی از بزرگترین واحدهای آموزشی استان گلستان با بیش از ۳۰ سال تجربه موفق در تربیت و آموزش نیروهای انسانی متخصص در مقاطع مختلف در ۱۴۵ رشته علمی، فنی، حقوقی است و دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی در متحول کردن آموزش در شهرستان و استان است.

وی افزود: این دانشگاه ظرفیت این را دارد که همزمان با دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های علمی و فنی خارج از کشور همکاری و ارتباط داشته باشد.

نماینده وزارت امور خارجه در استان گلستان خاطرنشان کرد: در این ملاقات مسئولین دانشگاه خواستار پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف علمی، تبادل استاد و دانشجو بویژه در رشته زبان خارجی، برگزاری سمینارها، نشست‌ها و کارگاه‌های علمی و آموزشی مشترک با همتایان خودشان در کشورهای مختلف بودند.

امیرشاهی با استقبال از چنین حرکت بزرگ علمی و آموزشی در سطح استان، گفت: با جدیت به دنبال به ثمر رساندن این هدف در استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: در مرحله نخست بزودی ارتباطات علمی و آموزشی با کشورهای ترکمنستان، افغانستان، عراق، تاجیکستان و قزاقستان پیگیری خواهد شد و در مرحله بعد با سایر کشورها به‌تناسب ظرفیت‌ها و توانایی‌هایشان ارتباط برقرار خواهیم کرد.

نماینده وزارت امور خارجه در استان گلستان تأکید کرد: دورنمای بسیار روشنی در این زمینه وجود دارد و سایر دانشگاه‌های استان نیز می‌توانند کشورهایی را هدف‌گذاری کنند تا برنامه‌های آموزشی و علمی‌شان، در تبادل با دانشگاه‌های این کشورها پیگیری شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟