رودبار میراث دار سه پادگان مهم آموزشی استان است


رودبار میراث دار سه پادگان مهم آموزشی استان است

فرماندار شهرستان رودبار با بیان اینکه این شهرستان میراث دار سه پادگان مهم آموزشی در دوران جنگ تحمیلی است، گفت: رودبار چهار اقلیم دریا، دشت، جنگل و کوهستان را دارد و دانشجویان دوره دافوس می‌توانند دانسته‌های نظری خود را در حوزه عملیات‌های مشترک در محیط عملی تمرین کنند.

به گزارش ایسنا، محمدصالح ضیایی امروز در مراسم آغاز دوره دانشجویان دافوس ارتش در منجیل اظهار کرد: شهرستان رودبار میراث دار سه پادگان مهم آموزشی گیلان در دوران جنگ تحمیلی است و رزمندگان با فراگیری آموزش‌های لازم به نبرد با دشمنان می‌رفتند.

وی افزود: پادگان آموزشی «شهید مدنی» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تنها پادگان آموزشی نیروی زمینی ارتش در گیلان و فرماندهی آموزش «تفنگداران» و «تکاوران دریایی» منجیل سه پادگان مهم گیلان بودند که به نیروهای جان بر کف آموزش می‌دادند.

فرماندار رودبار گفت: شهرستان رودبار با 2500 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین شهرستان گیلان در همسایگی استان‌های قزوین و زنجان و در شاهراه ارتباطی گیلان به قزوین و به نوعی پایتخت کشور به کشورهای حوزه دریای خزر واقع شده است.

ضیایی افزود: بر اساس کاوش‌های باستان شناسان قدیمی‌ترین آثار تاریخ‌گذاری شده بشر با 235 هزار سال قدمت در غار دربند روستای رشی بدست آمده است و گل نادر سوسن چلچراغ نیز که در جهان تنها در ایران و آذربایجان می‌روید رویشگاه آن روستای داماش رودبار است.

وی ادامه داد: رودبار 220 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد و خاستگاه و زیستگاه اصلی زیتون کشور است و زیتون تولیدی 26 استان کشور هم در بازار رودبار به فروش می‌رسد، سد سفیدرود منبع تامین آب 180 هزار هکتار از 235 هزار هکتار شالیزار گیلان است و دومین شهرک صنعتی گیلان در شهرستان رودبار است.

فرماندار رودبار خاطرنشان کرد: در شهرستان رودبار که ایران کوچک خوانده می‌شود هفت قوم کرد، ترک، لر، تالش، تات، گالش و گیلک در هفت شهر رودبار، منجیل، لوشان، رستم‌آباد، توتکابن، جیرنده و بره سر و 164 روستای دارای سکنه با اتحاد و همدلی مثال زدنی زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به آئین‌های فرهنگی، ستنی و مذهبی فاخر و تاثیر گذار شهرستان رودبار گفت: مراسم سنتی علم واچینی شاه شهیدان، 28 صفر امامزاده حنفیه بیورزین عمارلو، برداشت انار شیرین روستای تاریخی انبوه، گلدهی سوسن چلچراغ و جشنواره اقوام روستای دره دشت از جمله آنهاست.

ضیایی یادآور شد: رودبار چهار اقلیم دریا، دشت، جنگل و کوهستان را دارد و دانشجویان دوره دافوس می‌توانند دانسته‌های نظری خود را در حوزه عملیات‌های مشترک در محیط عملی تمرین کنند.

فرماندار رودبار گفت: مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل هم با تربیت تفنگداران و تکاوران متعهد و متخصص و اتکاء به نیروهای متدین و با تجربه خودی و بهره گیری از امکانات موجود داخلی رادمردانی را پرورش داده است که در خرمشهر قهرمان و دیگر مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حماسه‌ها آفریده‌اند و اکنون نیز با صیانت از منافع جمهوری اسلامی ایران و مرزهای آبی – خاکی کشور امید را در دل دوستان انقلاب و یاس و نا امیدی را در دل دشمنان نظام ایجاد می‌کند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی