حمل داروهای ممنوعه در عراق جریمه نقدی و حبس دارد


حمل داروهای ممنوعه در عراق جریمه نقدی و حبس دارد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هشدار داد: حمل دارو‌های ممنوعه در عراق جریمه نقدی و حبس دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار محمد مسعود زاهدیان در رادیو اربعین گفت: حمل دارو‌هایی که حاوی کدئین و یا مواد مخدر به شکل قرص، شربت و آمپول به عراق ممنوع است و حبس‌های یک تا سه سال و جرایم نقدی ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان دارد.
وی افزود: حمل دارو‌های ترامادول، دیازپام، فلورازپام، لورازپام، متادون، شربت تریاک، ریتالین و استامینوفن کدئین دار ممنوع بوده و مجازات‌های مختلف و سنگینی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر فردی در عراق به دلیل حمل چنین دارو‌ها و موادی دستگیر شود، باید مدت زمان طولانی به سر برد تا حکم این فرد پس از تشکیل دادگاه مشخص شود.
این مقام مسئول تأکید کرد: افراد بیمار با مراجعه به پزشک خود دارو‌های جایگزین را دریافت کنند تا درمانگاه‌های آن سوی مرز‌ها با تجویز دارو‌های جایگزین مشکل این افراد را حل کنند، بنابراین همراه داشتن نسخه و پرونده درمانی بیمار می‌تواند برای پیگیری بیماری در عراق موثر باشد.
سردار زاهدیان با تاکید بر اینکه زائران به هیچ عنوان اموال و اجناس دیگران را حمل نکنند، گفت: برخی افراد بسته دارو‌های غیرمجاز یا مواد مخدر خود را به دیگران سپرده اند تا در آن سوی مرز تحویل بگیرند که در نهایت این افراد با مشکل مواجه و حکم زندانی برای آن‌ها به عنوان مجرم صادر شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پایان مطلب خطاب به افرادی که به هر دلیل مواد مخدر مصرف می‌کنند و قصد شرکت در این پیاده روی را دارند، گفت: این مسیر بهترین فرصت برای ترک اعتیاد است و امیدواریم با کمک امام حسین (ع) مسیر زندگی خود را اصلاح کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات