دولت برای رونق تولید از عشایر حمایت می‌کند


دولت برای رونق تولید از عشایر حمایت می‌کند

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: دولت همواره برای رفع نگرانی و مشکلات عشایر تلاش می‌کند و از این قشر مولد و فعال برای رونق بخش تولیدات آن‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در دیدار با عشایر گیلانغرب و بررسی مسائل و مشکلات مناطق عشایری در منطقه «بیگرضایی» این شهرستان افزود: پیگیری تحقق برخی برندهای عشایری استان کرمانشاه نظیر طرح از پشم تا فرش، روغن کرمانشاهی و موضوع معرفی جاذبه های زندگی ساده و باتمدن عشایری در دستور کار قرار دارد و آمادگی تامین تسهیلات لازم در این راستا را داریم.

وی اظهار داشت: به منظور رفع مشکل آموزشی عشایر منطقه ۱۱ دستگاه مدرسه سیار کانکسی تامین شده است و جهادکشاورزی نیز برنامه کشت گیاهان دارویی از طریق عشایر را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در خصوص تامین اعتبار روکش آسفالت راه عشایری محور بیگرضایی شهرستان گیلانغرب گفت: برای ایجاد تسهیلات لازم در جهت تامین پنل های خورشیدی برای عشایر از طریق وزارت نیرو رایزنی لازم صورت می گیرد.

بازوند از تامین آب شرب مورد نیاز خانوارهای عشایری نیز از امروز از طریق آبفار به صورت رایگان خبرداد و بر لزوم ارائه خدمات بیشتر و بهتر توسط دامپزشکی و بهداشت و درمان تاکید کرد.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه نیز گفت: ۱۴ هزار خانوار عشایری با جمعیت ۸۰ هزار تن، ۳۰ درصد پروتئین مورد نیاز استان را از طریق ۱.۵ میلیون راس دام با هفت درصد کل دام کشور و رتبه چهارم از این حیث تامین می کنند.

بهزاد محمدی افزود: نقش عشایر به لحاظ اجتماعی و اقتصادی در جامعه بی بدیل است و عشایر استان کرمانشاه با تقدیم ۵۰۰ شهید در دفاع از کیان نظام و کشور هم پیشتاز بوده اند.

وی به آئین نامه سامان دهی عشایر مصوب هیات دولت اشاره و آن را یکی از ارزشمندترین اقدام های دولت برای مدیریت و تامین حداقل خدمات به عشایر دانست و از انعقاد تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تامین امکانات آموزشی برای عشایر کوچرو خبرداد.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: ۸۰۰ خانوار عشایری ثابت در مناطق عشایری از آب آشامیدنی لازم برخوردار شده اند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان برخی مشکلات حوزه عشایر از اصلاحات انجام شده در راستای بهبود خدمت رسانی به عشایر خبرداد.

فرهاد تجری افزود: در قانون برنامه احکام مناسبی برای عشایر و روستائیان درنظر گرفته شده و مدیران استانی باید به گونه ای تدبیر کنند تا این اقدام ها به خوبی در زندگی قشر عشایر و روستایی تاثیر به سزا داشته باشد.
وی با حضور استاندار کرمانشاه عملیات اجرایی آغاز پروژه آبرسانی به ۱۰۰ خانوار عشایری ساکن در منطقه ییلاقی عشایری بیگرضایی گیلانغرب با اعتبار هشت میلیارد ریال به طول هشت کیلومتر شبکه گذاری آغاز شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه در منزل تعدادی از خانواده های شهدای عشایر هم حضور یافت و از ایثار و از خودگذشتگی شهدا و بردباری خانواده های آن ها تجلیل کرد.

جمعیت عشایری شهرستان گیلانغرب هشت هزار و ۲۲۰ نفر است که سالیانه ۶ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی توسط آنها تولید می‌شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

۳۰۱۲/۸۰۶۶/۷۳۹۸


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | لحظه ترور مامور موساد در مصر؛ شلیک‌های مرگبار از فاصله کم کنار خودرو