کرمان به عنوان برترین استان کشور در زمینه آزادی زندانیان معرفی شد


کرمان به عنوان برترین استان کشور در زمینه آزادی زندانیان معرفی شد

کرمان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بنا به اعلام رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور، کرمان به عنوان استان برتر در زمینه آزادی زندانیان توسط شوراهای حل اختلاف کشور طی یک سال گذشته انتخاب شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، یدالله موحد افزود: سال گذشته ۶ هزار و ۲۹۱ پرونده با هدف ایجاد صلح و سازش وارد شعب زندان استان کرمان شده که از این حیث نیز این استان دارای بیشترین پرونده وارده در بین استان های کشور است.
وی خاطرنشان کرد: استان های کرمان با تعداد هزار و ۹۸۱ آزادی، همدان با هزار و پنج آزادی و گیلان با ۷۷۳ زندانی آزاد شده به ترتیب رتبه های اول، دوم و سوم را در زمینه آزادی زندانیان توسط شوراها در سال ۹۷ کسب کرده اند.
رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: با عنایت به دستورات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر اهمیت بحث شوراهای ویژه زندان و آزادی زندانیان، در سال ۱۳۹۲ شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در برخی از حوزه های قضائی این استان به صورت فعال مشغول به فعالیت شدند و به تدریج بر تعداد شوراهای ویژه زندان در سراسر استان افزوده شد.
موحد اعلام کرد: در حال حاضر تعداد شعب شورایی ویژه زندان معادل ۱۱ شعبه در سراسر استان کرمان است و این شعب توفیق داشته اند از بدو تاسیس در زندان، تعداد سه هزار و ۴۲ زندانی را آزاد کنند.
وی گفت: میزان پرونده های وارده به شعب حل اختلاف زندان کرمان از بدو تاسیس تا پایان شهریور ۱۳۹۸ تعداد ۱۲ هزار و ۴۱۰ فقره و میزان پرونده های مختومه طی این مدت ۱۰هزار و ۹۲۸ فقره گزارش و از این میزان ۶ هزار و ۳۶۶ پرونده معادل ۵۸ درصد با صلح و سازش مختومه شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان ضمن تقدیر از عملکرد خوب شورای حل اختلاف استان، گفت: یکی از بارزترین نمادهای صلح و سازش در عملکرد شوراهای حل اختلاف مربوط به عملکرد شوراهای ویژه زندان است که در صورت حمایت همه جانبه از این شوراها می توان از آن بعنوان نمونه کامل از عملکرد این نهاد در حل و فصل قطعی دعاوی از طریق صلح و سازش معرفی کرد.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن