افزایش 35 درصدی درآمد مازندران


افزایش 35 درصدی درآمد مازندران

ساری - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران درآمدهای استان در 6 ماهه نخست امسال را بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال 97 رشد 35 درصدی دارد.

موسی قاسم پیشه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درآمد مصوب و پیش بینی شده عمومی استان مازندران در سال ۹۸ برابر است با ۲۱ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال است که شامل درآمد مالیاتی و غیر مالیاتی است.

وی توضیح داد: از مجموع درآمد پیش بینی شده امسال ۱۸ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال مالیاتی و ۲ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سایر درآمدها است که شامل جرائم رانندگی ، ثبت احوال ، پرداختی های ثبت اسناد و دیگر موارد می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: در ۶ ماهه نخست امسال هشت هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال وصول شد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۵ درصدی را تجربه کرد.

قاسم پیشه همچنین به تقریبا ۶۰ درصد درآمد باقی مانده مصوب بودجه سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه بیشتر درآمدهای مالیاتی و غیر مالیاتی در ۶ماهه دوم سال وصول می شود این مسئله طبیعی است.

وی به درآمدهای مالیاتی ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت : این درآمدها مربوط به مالیات‌های مستقیم و غیر مستقیم می شود که تاکنون هفت هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال از آن جذب شده است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی مازندران با اشاره به رشد ۲۶/۶ درصدی درآمد مالیاتی امسال افزود: سهم درآمد مالیات مستقیم چهار هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال و سهم درآمد مالیات غیر مستقیم ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال بود.

قاسم پیشه همچنین گفت: وصولی خزانه معین استان برای سایر درآمدهای پیش بینی شده در بودجه امسال نیز یکهزار و ۱۹۳ میلیارد ریال بود که نسبت به مصوب قانون بودجه تا کنون ۹۶ درصد تحقق یافته است.

به گفته او وصولی خزانه معین برای سایر درآمدهای استان در ۶ ماهه نخست امسال افزایش ۸۸ درصدی داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران همچنین گفت: درآمدهای امسال تاکنون بسیار امیدوار کننده و مطلوب است که نشان از بهبود و توسعه اقتصادی استان دارد.

قاسم‌پیشه اظهار داشت: افزایش درآمد استان گویای ارتقای فرهنگ مالیاتی در استان مازندران و همچنین مشارکت بیشتر فعالین حوزه اقتصادی در پرداخت مالیات و اقتصاد اجتماعی است.

وی افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که مازندران از به عنوان یک استان دارای ظرفیت اقتصادی و تجاری از هرگونه درآمد نفتی بی نیاز باشد و بتواند سطح درآمد خود را با هزینه‌ها متوازن کند.

به گفته او تحقق این رویداد بجز با مدیریت اقتصادی ، استقرار کامل نظام مالیاتی ، اعتماد سازی اقتصادی و عمرانی در برابر مردم برای پیوستن به نظام مالیاتی و همچنین ارتقاع و توسعه اقتصادی استان امکان پذیر نیست

۷۳۳۵/۱۶۵۴


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !